WEKO3
アイテム
コミュニケーション活動を通じた異文化理解 ― 小学校外国語科における検定教科書を比較して ―
http://hdl.handle.net/10129/0002000189
http://hdl.handle.net/10129/0002000189fcf4af48-0473-4e80-b708-794e773c9bbf
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-12-19 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Intercultural Understanding through Communication Activities: Comparing Authorized Textbooks for Japanese Elementary School EFL | |||||||||
言語 | en | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | コミュニケーション活動を通じた異文化理解 ― 小学校外国語科における検定教科書を比較して ― | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | eng | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Intercultural Communication | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Authorized Textbooks | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Elementary School EFL | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
著者 |
Hinako, Sato
× Hinako, Sato
× Anthony, S. Rausch
|
|||||||||
著者(ヨミ) | ||||||||||
姓名 | サトウ, ヒナコ | |||||||||
言語 | ja-Kana | |||||||||
著者(ヨミ) | ||||||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||||||
識別子 | 6875 | |||||||||
識別子Scheme | 研究者総覧 | |||||||||
識別子URI | http://hue2.jm.hirosaki-u.ac.jp/html/##_ja.html | |||||||||
識別子 | 143 | |||||||||
姓名 | アンソニー, ラウシュ | |||||||||
言語 | ja-Kana | |||||||||
著者別名 | ||||||||||
姓名 | 佐藤, 陽奈子 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
著者所属 | ||||||||||
en | ||||||||||
Graduate School of Education, Hirosaki University | ||||||||||
著者所属 | ||||||||||
en | ||||||||||
Department of English Education, Faculty of Education, Hirosaki University | ||||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | The Course of Study for Elementary School asserts that it is necessary to understand the culture behind the communication, focusing on its relationship with society, the world, and others. In this study, the researcher analyzed the content of communication activities included in authorized textbooks for elementary school foreign language study from a cultural perspective, considering the characteristics of the culture therein. The results revealed differences among textbooks, with social culture as social topics and individual culture in the exchange of individual information the main cultural focus of interactive language activities. The paper closes by discussing the implications of these aspects of culture and the prospects for future research on deepening understanding of different cultures through communication. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
書誌情報 |
ja : 弘前大学教育学部紀要 巻 130, p. 59-66, 発行日 2023-10-27 |
|||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||
収録物識別子 | 0439-1713 | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AN00211590 | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 弘前大学教育学部 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
値 | Article |