WEKO3
アイテム
English Communication A におけるディベートの実践 どのように始め,どのように指導するべきか
http://hdl.handle.net/10129/0002000197
http://hdl.handle.net/10129/0002000197bed2ccf4-ddea-4265-90b5-748721339184
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-01-04 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | English Communication A におけるディベートの実践 どのように始め,どのように指導するべきか | |||||||
言語 | ja | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | Practice of Micro-debate in English Communication A How to Start and What to Instruct | |||||||
言語 | en | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | ja | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | ディベート | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | ja | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | スピーキング指導 | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | ja | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 教養教育 | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
アクセス権 | ||||||||
アクセス権 | open access | |||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||
著者 |
佐藤, 剛
× 佐藤, 剛
|
|||||||
著者(ヨミ) | ||||||||
姓名 | サトウ, ツヨシ | |||||||
言語 | ja-Kana | |||||||
著者別名 | ||||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||||
識別子 | 19038 | |||||||
姓名 | Sato, Tsuyoshi | |||||||
言語 | en | |||||||
著者所属 | ||||||||
ja | ||||||||
弘前大学教育学部 | ||||||||
抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||
内容記述 | This report outlines the practice of micro-debate (Nakajima, 2009) conducted as an introduction to group debates in English Communication A, a Liberal Arts English Course of Hirosaki University. For this debate, the students in groups of three are required to make a presentation to persuade their group members to join one of three events (National Day Parade; Tasty Food; Fireworks and Shows) which are held on the National Holiday in the UAE. The results of this practice imply that introducing a micro-debate, which creates the necessity to communicate, facilitates students’ attitude to carefully examine the explanatory passage of the textbook or to look up necessary expressions. On the other hand, one concern gleaned from this practice is that in judging the winner of the debate, students focused mainly on non-linguistic factors, such as volume of voice, size of gestures, and use of pictures. Based on these observations, this reports identifies the need for clear instructions which raise students’ consciousness to focus on the content of presentations, such as organized arguments and logical development. |
|||||||
言語 | en | |||||||
書誌情報 |
ja : 弘前大学教養教育開発実践ジャーナル 巻 7, p. 15-22, 発行日 2023-03-31 |
|||||||
ISSN | ||||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||||
収録物識別子 | 2432-7425 | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA12787364 | |||||||
著者版フラグ | ||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||
出版者 | ||||||||
出版者 | 弘前大学 教育推進機構 教養教育開発実践センター | |||||||
言語 | ja | |||||||
資源タイプ | ||||||||
言語 | ja | |||||||
値 | Article |