ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 78 教養教育開発実践センター
  2. 78a 弘前大学教養教育開発実践ジャーナル (Online ISSN: 2432-7425, Print ISSN: 2432-7417)
  3. 7号

English Communication A におけるディベートの実践 どのように始め,どのように指導するべきか

http://hdl.handle.net/10129/0002000197
http://hdl.handle.net/10129/0002000197
bed2ccf4-ddea-4265-90b5-748721339184
名前 / ファイル ライセンス アクション
kyoyokyoiku_7_15.pdf kyoyokyoiku_7_15.pdf (564 KB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-01-04
タイトル
タイトル English Communication A におけるディベートの実践 どのように始め,どのように指導するべきか
言語 ja
タイトル
タイトル Practice of Micro-debate in English Communication A How to Start and What to Instruct
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 ディベート
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 スピーキング指導
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 教養教育
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 佐藤, 剛

× 佐藤, 剛

ja 佐藤, 剛

Search repository
著者(ヨミ)
姓名 サトウ, ツヨシ
言語 ja-Kana
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 19038
姓名 Sato, Tsuyoshi
言語 en
著者所属
言語 ja
値 弘前大学教育学部
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This report outlines the practice of micro-debate (Nakajima, 2009) conducted as an introduction to group debates in English Communication A, a Liberal Arts English Course of Hirosaki University. For this debate, the students in groups of three are required to make a presentation to persuade their group members to join one of three events (National Day Parade; Tasty Food; Fireworks and Shows) which are held on the National Holiday in the UAE.
The results of this practice imply that introducing a micro-debate, which creates the necessity to communicate, facilitates students’ attitude to carefully examine the explanatory passage of the textbook or to look up necessary expressions. On the other hand, one concern gleaned from this practice is that in judging the winner of the debate, students focused mainly on non-linguistic factors, such as volume of voice, size of gestures, and use of pictures. Based on these observations, this reports identifies the need for clear instructions which raise students’ consciousness to focus on the content of presentations, such as organized arguments and logical development.
言語 en
書誌情報 ja : 弘前大学教養教育開発実践ジャーナル

巻 7, p. 15-22, 発行日 2023-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 2432-7425
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12787364
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 弘前大学 教育推進機構 教養教育開発実践センター
言語 ja
資源タイプ
言語 ja
値 Article
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-01-04 06:39:08.519203
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3