WEKO3
アイテム
CLIL in Japan: The Implementation, Challenges, and Design of a Psychology CLIL Course
http://hdl.handle.net/10129/0002000462
http://hdl.handle.net/10129/00020004629fa0cc9c-baf7-486e-a765-9a85c3b4346e
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-06-06 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | CLIL in Japan: The Implementation, Challenges, and Design of a Psychology CLIL Course | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | eng | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | CLIL | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | psychology | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | cognitive load theory | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | curriculum innovation | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
著者 |
Brian, J. Birdsell
× Brian, J. Birdsell
× Natsuko, Tatsuta
|
|||||||||
著者別名 | ||||||||||
姓名 | バードセール ブライアン ジョン | |||||||||
言語 | ja-Kana | |||||||||
著者別名 | ||||||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||||||
識別子 | 18979 | |||||||||
識別子Scheme | 研究者総覧 | |||||||||
識別子URI | http://hue2.jm.hirosaki-u.ac.jp/html/##_ja.html | |||||||||
識別子 | 200000143 | |||||||||
姓名 | 立田, 夏子 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
著者所属 | ||||||||||
en | ||||||||||
Center for Liberal Arts Development and Practices, Institute for Promotion of Higher Education, Hirosaki University | ||||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | Content and Language Integrated Learning (CLIL) has become an important teaching approach for foreign language education. This is a dual-focus approach to learning where students learn academic content through a foreign language. The aim of this paper is to provide information for other teachers and institutions that are considering implementing a CLIL course into their foreign language curriculum. In this paper, we first provide background on this teaching approach, the positive effect it has on learning, and some recent criticisms of it. Then, we describe survey research conducted at Hirosaki University, a national university in Japan, that resulted in the development and design of a CLIL course within the English program. Next, we consider cognitive load theory and how this can become an obstacle to teaching CLIL and possible ways to overcome this by focusing on the following three effects: the multimedia learning effect, the embodied learning effect, and the collaborative learning effect. Using these learning effects, we report on the development and design of a Psychology CLIL course that was taught in the spring of 2023. Finally, we conclude with some reflections. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
書誌情報 |
ja : 弘前大学教養教育開発実践ジャーナル 巻 8, p. 13-25, 発行日 2024-03-31 |
|||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||||||
収録物識別子 | 2432-7425 | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA12787364 | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
その他のタイトル | ||||||||||
その他のタイトル | 日本におけるCLIL: 心理学CLILコースの実施,課題,デザイン | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 弘前大学 教育推進機構 教養教育開発実践センター | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
値 | Article |