ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 78 教養教育開発実践センター
  2. 78a 弘前大学教養教育開発実践ジャーナル (Online ISSN: 2432-7425, Print ISSN: 2432-7417)
  3. 8号

CLIL in Japan: The Implementation, Challenges, and Design of a Psychology CLIL Course

http://hdl.handle.net/10129/0002000462
http://hdl.handle.net/10129/0002000462
9fa0cc9c-baf7-486e-a765-9a85c3b4346e
名前 / ファイル ライセンス アクション
kyoyokyoiku_8_13.pdf kyoyokyoiku_8_13.pdf (540 KB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-06-06
タイトル
タイトル CLIL in Japan: The Implementation, Challenges, and Design of a Psychology CLIL Course
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 CLIL
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 psychology
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 cognitive load theory
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 curriculum innovation
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 Brian, J. Birdsell

× Brian, J. Birdsell

en Brian, J. Birdsell

Search repository
Natsuko, Tatsuta

× Natsuko, Tatsuta

en Natsuko, Tatsuta

Search repository
著者別名
姓名 バードセール ブライアン ジョン
言語 ja-Kana
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 18979
識別子Scheme 研究者総覧
識別子URI http://hue2.jm.hirosaki-u.ac.jp/html/##_ja.html
識別子 200000143
姓名 立田, 夏子
言語 ja
著者所属
言語 en
値 Center for Liberal Arts Development and Practices, Institute for Promotion of Higher Education, Hirosaki University
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Content and Language Integrated Learning (CLIL) has become an important teaching approach for foreign language education. This is a dual-focus approach to learning where students learn academic content through a foreign language. The aim of this paper is to provide information for other teachers and institutions that are considering implementing a CLIL course into their foreign language curriculum. In this paper, we first provide background on this teaching approach, the positive effect it has on learning, and some recent criticisms of it. Then, we describe survey research conducted at Hirosaki University, a national university in Japan, that resulted in the development and design of a CLIL course within the English program. Next, we consider cognitive load theory and how this can become an obstacle to teaching CLIL and possible ways to overcome this by focusing on the following three effects: the multimedia learning effect, the embodied learning effect, and the collaborative learning effect. Using these learning effects, we report on the development and design of a Psychology CLIL course that was taught in the spring of 2023. Finally, we conclude with some reflections.
言語 en
書誌情報 ja : 弘前大学教養教育開発実践ジャーナル

巻 8, p. 13-25, 発行日 2024-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 2432-7425
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12787364
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
その他のタイトル
その他のタイトル 日本におけるCLIL: 心理学CLILコースの実施,課題,デザイン
言語 ja
出版者
出版者 弘前大学 教育推進機構 教養教育開発実践センター
言語 ja
資源タイプ
言語 ja
値 Article
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-06-06 08:14:23.787502
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3