ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 78 教養教育開発実践センター
  2. 78a 弘前大学教養教育開発実践ジャーナル (Online ISSN: 2432-7425, Print ISSN: 2432-7417)
  3. 8号

教養教育英語科目1 年次科目のカリキュラム改革と検証

http://hdl.handle.net/10129/0002000463
http://hdl.handle.net/10129/0002000463
014b6db5-aaf3-48b8-87ba-0c6280c0bf49
名前 / ファイル ライセンス アクション
kyoyokyoiku_8_27.pdf kyoyokyoiku_8_27.pdf (422 KB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-06-07
タイトル
タイトル 教養教育英語科目1 年次科目のカリキュラム改革と検証
言語 ja
タイトル
タイトル Curriculum Reform and Evaluation of First-year Liberal Arts English Courses
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 教養教育英語科目
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 カリキュラム改革・検証
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 学修の質保証
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 立田, 夏子

× 立田, 夏子

ja 立田, 夏子

Search repository
横内, 裕一郎

× 横内, 裕一郎

ja 横内, 裕一郎

Search repository
バードセール, ブライアン ジョン

× バードセール, ブライアン ジョン

ja バードセール, ブライアン ジョン

Search repository
ソロモン, ジョシュア リー

× ソロモン, ジョシュア リー

ja ソロモン, ジョシュア リー

Search repository
著者別名
姓名 Natsuko, Tatsuta
言語 en
著者別名
姓名 Yuichiro, Yokouchi
言語 en
著者別名
姓名 Brian J., Birdsell
言語 en
著者別名
姓名 Joshua L., Solomon
言語 en
著者所属
言語 ja
値 弘前大学教育推進機構教養教育開発実践センター
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In 2021, Hirosaki University implemented a new curriculum for first-year Liberal Arts English courses. To assess the effectiveness of this curriculum reform, a university wide survey was conducted. In this working paper, we first provide some background on reforming the English courses in the Liberal Arts curriculum. The goal of these new courses is to develop studentsʼ communicative competence through using student-centered approaches to learning. Then we describe the survey that assessed this curriculum change along five dimensions: course goals, common course instruction, course textbooks and guidebook, student grades, and student perspectives towards the courses. English instructors (N = 31) teaching in the Liberal Arts English curriculum completed this survey. An analysis of the data reveals that some areas of the curriculum reform have been effective while other areas need to be improved. We are currently discussing possible ways to address some of these shortcomings in the English Department meetings.
言語 en
書誌情報 ja : 弘前大学教養教育開発実践ジャーナル

巻 8, p. 37-48, 発行日 2024-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 2432-7425
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12787364
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 弘前大学 教育推進機構 教養教育開発実践センター
言語 ja
資源タイプ
言語 ja
値 Article
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-06-07 04:48:37.674956
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3