ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 20 教育学部・教育学研究科
  2. 20b-01 弘前大学教育学部紀要
  3. 131号

生きる力としての音楽教育 ― agency としての自律を育む視点から創作活動の有効性を捉える ―

http://hdl.handle.net/10129/0002000534
http://hdl.handle.net/10129/0002000534
bce9b4ef-98da-4c5b-884f-96ac066292ef
名前 / ファイル ライセンス アクション
BFEduHirosaki_131_65.pdf BFEduHirosaki_131_65.pdf (581 KB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-07-09
タイトル
タイトル 生きる力としての音楽教育 ― agency としての自律を育む視点から創作活動の有効性を捉える ―
言語 ja
タイトル
タイトル What is music education to acquire and improve the ability to create a sustainable society? : The effectiveness of creative activities from the perspective of fostering agency
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 自律
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 存在論
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 音楽教育
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 生きる力
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 清水, 稔

× 清水, 稔

ja 清水, 稔

Search repository
著者別名
姓名 Minoru, SHIMIZU
言語 en
著者所属
言語 ja
値 弘前大学教育学部音楽教育講座
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this paper is to establish a definition of "Jiritsu (autonomy)" in education from an ontological perspective and to show the function of the place of music education in the growth of autonomy. It also aims to clarify its relationship to the "ikiru-chikara (ability to live)," which is the basic principle of the current Courses of Study.
What has become clear is that autonomy is not to be viewed separately from heteronomy, but rather as an interrelated relationship in which autonomy encompasses heteronomy. Hence, a perspective beyond that as the third party which objectively perceives the linguistic activity that produces heteronomy is necessary when reflecting on one's own autonomy. It is also clear that this inter pretation of autonomy overlaps with the central concept of agency in the OECD Learning Compass 2030. This will serve to clarify the direction of future discussions on“ Jiritsu (antonomy)”
in school education.
言語 en
書誌情報 ja : 弘前大学教育学部紀要

巻 131, p. 65-76, 発行日 2024-03-27
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 0439-1713
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00211590
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 弘前大学教育学部
言語 ja
資源タイプ
言語 ja
値 Article
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-07-09 08:00:06.307181
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3