ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 20 教育学部・教育学研究科
  2. 20b-01 弘前大学教育学部紀要
  3. 132号

第二言語レジリエンスの媒介規定要因としてのハーディネス ― L2ハーディネス測定尺度の開発の試み ―

http://hdl.handle.net/10129/0002000642
http://hdl.handle.net/10129/0002000642
173b3b7e-b780-43c6-bd5a-e774717cdac6
名前 / ファイル ライセンス アクション
BFEduHirosaki_132_121.pdf BFEduHirosaki_132_121.pdf (341 KB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-11-15
タイトル
タイトル Conceptualization of L2 Hardiness as a Mediating Factor of L2 Resilience: Developing a Prototypical Measuring Scale of L2 Hardiness
言語 en
タイトル
タイトル 第二言語レジリエンスの媒介規定要因としてのハーディネス ― L2ハーディネス測定尺度の開発の試み ―
言語 ja
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 hardiness
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 resilience
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 willingness to communicate(WTC)
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 foreign language anxiety(FLA)
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 Noro, Tokuji

× Noro, Tokuji

en Noro, Tokuji

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 6523
姓名 野呂, 徳治
言語 ja
著者所属
言語 en
値 Department of English, Faculty of Education, Hirosaki University
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The domain-specific psychological resilience in the L2 context or L2 resilience has been acknowledged for its effects on many aspects of L2 learning and use and extensively researched into in recent years. The exact mechanism of its emergence and development, however, has yet to be resolved. The present study addressed the construct of psychological hardiness as a mediating factor in the emergence and development of L2 resilience. It developed a tentative construct model for domain-specific hardiness in the context of L2 learning and use, following Kobasa’s (1979) original formulation of domain-general hardiness. The model identified the three component categories of L2 Commitment, L2 Control, and L2 Challenge in conceptualizing L2 hardiness. The conceptualization of L2 hardiness as comprising the three component categories led to the development of a prototypical measuring scale of L2 hardiness. Both the interview data and measurement data obtained with the developed prototypical L2 hardiness scale show the relevance and validity of domain-specificity of hardiness in L2 learning and use. As implications for future research, the multidimensionality of L2 resilience( Hiver and Solarte, 2021) was pointed to for further investigation and explication to arrive at more comprehensive and dynamic understanding of the emergence and development of L2 resilience and its workings in multivarious L2 contexts with diverse learners.
言語 en
書誌情報 ja : 弘前大学教育学部紀要

巻 132, p. 121-128, 発行日 2024-10-23
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 2759-6362
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00211590
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 弘前大学教育学部
言語 ja
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-11-15 07:10:44.679322
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3