WEKO3
アイテム
練習による逆上がり動作の再現性増加と動作意識の変化
http://hdl.handle.net/10129/466
http://hdl.handle.net/10129/4663a7f083c-2b0e-45d8-9a3a-d529ec534b8e
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2008-05-08 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 練習による逆上がり動作の再現性増加と動作意識の変化 | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 運動学習 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 逆上がり | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 動作の再現性 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | スキーマ | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
著者 |
麓, 信義
× 麓, 信義
× 清水, 紀人
|
|||||||||
著者(ヨミ) | ||||||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||||||
識別子 | 5090 | |||||||||
姓名 | フモト, ノブヨシ | |||||||||
著者(ヨミ) | ||||||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||||||
識別子 | 5269 | |||||||||
姓名 | シミズ, ノリヒト | |||||||||
著者別名 | ||||||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||||||
識別子 | 5091 | |||||||||
姓名 | Fumoto, Nobuyoshi | |||||||||
著者別名 | ||||||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||||||
識別子 | 5273 | |||||||||
姓名 | Shimizu, Norihito | |||||||||
著者所属 | ||||||||||
弘前大学教育学部保健体育科教室 | ||||||||||
著者所属 | ||||||||||
弘前大学教育学部保健体育科教室 | ||||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | Fumoto(1989a)proposed a theory that reproducibility of movement increases at the first stage of motor leaming and that a temporary decrease of the reproducibility follows before improvement from the first obtained form, and he proposed that a poor learner, who made eforts at failing to achieve the successful form,has a false schema which makes a consistent but inappropriate motor program. The purpose of this study is to prove the theory, using a horizontal bar task(saka-agari: back-up to support)which is common in Japanese primary school physical education lessons. Fourth and fifth grade students(8 males and 3 females)who could not succeed in the task in regular school lessons were selected as subjects. They were given nine days trainig for the task but only three subjects succeeded after the trainlng. However,the variability of the form for each subject decreased, proving the theory. On the basis of a questionnaire asking the understanding of the process of the movement,the change of the consciousness regarding the movement was also discussed. |
|||||||||
引用 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | 弘前大学教育学部紀要. 88, 2002, p.73-83 | |||||||||
書誌情報 |
弘前大学教育学部紀要 号 88, p. 73-83, 発行日 2002-10-31 |
|||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 0439-1713 | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AN00211590 | |||||||||
フォーマット | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
日本十進分類法 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 780.1 | |||||||||
その他のタイトル | ||||||||||
その他のタイトル | Increase of reproducibility of a horizontal bar "saka-agari (back-up to support)" with practice and change of consciousness in the movement | |||||||||
タイトル(ヨミ) | ||||||||||
その他のタイトル | レンシュウ ニヨル サカアガリ ドウサ ノ サイゲンセイ ゾウカ ト ドウサ イシキ ノ ヘンカ | |||||||||
NIIサブジェクト | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 健康・スポーツ科学 | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 弘前大学教育学部 | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
値 | Article |