WEKO3
アイテム
The Changing EFL Educaton System in Japan
http://hdl.handle.net/10129/538
http://hdl.handle.net/10129/53870550efb-2319-473a-a839-8a293e71648d
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2008-06-02 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | The Changing EFL Educaton System in Japan | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | eng | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | EFL education | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | autonomy | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | communicative competence | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | integration of ELT from elementary through tertiary | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
著者 |
Kojima, Hideo
× Kojima, Hideo
|
|||||||
著者(ヨミ) | ||||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||||
識別子 | 5836 | |||||||
姓名 | コジマ, ヒデオ | |||||||
著者別名 | ||||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||||
識別子 | 5837 | |||||||
姓名 | 小嶋, 英夫 | |||||||
著者所属 | ||||||||
Department of English, Faculty of Education, Hirosaki University | ||||||||
著者所属 | ||||||||
弘前大学教育学部英語科教室 | ||||||||
抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||
内容記述 | An educational reform in Japan is attempting to implement a new ELT (English Language Teaching) curriculum and syllabi in public institutions. This paper aims to consider recent large-scale changes in ELT in elementary. secondary. and tertiary education. Research was conducted into new strategies for EFL education. such as a Period for Integrated Study in elementary schools. content-based language instruction in Super English Language High Schools. and new English programs in national universities. Examples of successful innovations revealed the facilitating effect of two factors for innovation uptake: a) good communication and regular flow of feedback during process of implementation and b) administrative and peer support for the innovation. Teachers should keep in sight the longer view and move their students toward increasingly demanding challenges. so that no learning potential can be wasted. |
|||||||
引用 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 弘前大学教育学部紀要. 90, 2003, p.139-151 | |||||||
書誌情報 |
弘前大学教育学部紀要 号 90, p. 139-151, 発行日 2003-10-31 |
|||||||
ISSN | ||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||
収録物識別子 | 0439-1713 | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN00211590 | |||||||
フォーマット | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||
著者版フラグ | ||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||
日本十進分類法 | ||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||
主題 | 375.8 | |||||||
その他のタイトル | ||||||||
その他のタイトル | 変わる日本の英語教育 | |||||||
タイトル(ヨミ) | ||||||||
その他のタイトル | カワル ニホン ノ エイゴ キョウイク | |||||||
NIIサブジェクト | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 教育・教育学 | |||||||
出版者 | ||||||||
出版者 | 弘前大学教育学部 | |||||||
資源タイプ | ||||||||
値 | Article |