WEKO3
アイテム
New Approaches to ELT in Japanese Universities
http://hdl.handle.net/10129/542
http://hdl.handle.net/10129/54221ca79ee-e6d6-4cc3-ae26-ae567e27dfba
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2008-06-02 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | New Approaches to ELT in Japanese Universities | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | eng | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | university teaching | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | reflective teaching | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | autonomous learning | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | cooperative learning | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | strategies-based instruction | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
著者 |
Kojima, Hideo
× Kojima, Hideo
|
|||||||
著者(ヨミ) | ||||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||||
識別子 | 5836 | |||||||
姓名 | コジマ, ヒデオ | |||||||
著者別名 | ||||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||||
識別子 | 5837 | |||||||
姓名 | 小嶋, 英夫 | |||||||
著者所属 | ||||||||
Department of English, Faculty of Education, Hirosaki University | ||||||||
著者所属 | ||||||||
弘前大学教育学部英語教育講座 | ||||||||
抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||
内容記述 | In recent years, most universities in Japan have started implementing ELT (English Language Teaching) curriculum innovation. This paper aims to discuss the features of new approaches to EFL (English as a Foreign Language) learning and teaching that I have been applying to my ELT in higher education. Following Ramsden's (2003) theories of university teaching, I presented four new approaches: reflective teaching, autonomous EFL learning, cooperative EFL learning, and strategies-based EFL instruction. I found that the integration of these approaches could develop learner autonomy in language learning and communicative competence in English. University teachers should help their students understand their own abilities and capacities well and autonomously engage in systematic efforts within and beyond the classroom to reach self-determined goals of acquisition. |
|||||||
引用 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 弘前大学教育学部紀要. 91, 2004, p.107-118 | |||||||
書誌情報 |
弘前大学教育学部紀要 号 91, p. 107-118, 発行日 2004-03-31 |
|||||||
ISSN | ||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||
収録物識別子 | 0439-1713 | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN00211590 | |||||||
フォーマット | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||
著者版フラグ | ||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||
日本十進分類法 | ||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||
主題 | 375.8 | |||||||
その他のタイトル | ||||||||
その他のタイトル | 大学英語教育への新しいアプローチ | |||||||
タイトル(ヨミ) | ||||||||
その他のタイトル | ダイガク エイゴ キョウイク エノ アタラシイ アプローチ | |||||||
NIIサブジェクト | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 教育・教育学 | |||||||
出版者 | ||||||||
出版者 | 弘前大学教育学部 | |||||||
資源タイプ | ||||||||
値 | Article |