ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 20 教育学部・教育学研究科
  2. 20b-01 弘前大学教育学部紀要
  3. ~100号
  4. 91号

New Approaches to ELT in Japanese Universities

http://hdl.handle.net/10129/542
http://hdl.handle.net/10129/542
21ca79ee-e6d6-4cc3-ae26-ae567e27dfba
名前 / ファイル ライセンス アクション
AN00211590_91_107.pdf AN00211590_91_107.pdf (789.2 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2008-06-02
タイトル
タイトル New Approaches to ELT in Japanese Universities
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 university teaching
キーワード
主題Scheme Other
主題 reflective teaching
キーワード
主題Scheme Other
主題 autonomous learning
キーワード
主題Scheme Other
主題 cooperative learning
キーワード
主題Scheme Other
主題 strategies-based instruction
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 Kojima, Hideo

× Kojima, Hideo

Kojima, Hideo

Search repository
著者(ヨミ)
識別子Scheme WEKO
識別子 5836
姓名 コジマ, ヒデオ
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 5837
姓名 小嶋, 英夫
著者所属
値 Department of English, Faculty of Education, Hirosaki University
著者所属
値 弘前大学教育学部英語教育講座
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In recent years, most universities in Japan have started implementing ELT (English Language
Teaching) curriculum innovation. This paper aims to discuss the features of new approaches to
EFL (English as a Foreign Language) learning and teaching that I have been applying to my
ELT in higher education. Following Ramsden's (2003) theories of university teaching, I
presented four new approaches: reflective teaching, autonomous EFL learning, cooperative EFL
learning, and strategies-based EFL instruction. I found that the integration of these approaches
could develop learner autonomy in language learning and communicative competence in
English. University teachers should help their students understand their own abilities and
capacities well and autonomously engage in systematic efforts within and beyond the classroom
to reach self-determined goals of acquisition.
引用
内容記述タイプ Other
内容記述 弘前大学教育学部紀要. 91, 2004, p.107-118
書誌情報 弘前大学教育学部紀要

号 91, p. 107-118, 発行日 2004-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0439-1713
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00211590
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 375.8
その他のタイトル
その他のタイトル 大学英語教育への新しいアプローチ
タイトル(ヨミ)
その他のタイトル ダイガク エイゴ キョウイク エノ アタラシイ アプローチ
NIIサブジェクト
主題Scheme Other
主題 教育・教育学
出版者
出版者 弘前大学教育学部
資源タイプ
値 Article
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 10:43:31.356322
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3