ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 20 教育学部・教育学研究科
  2. 20b-01 弘前大学教育学部紀要
  3. ~100号
  4. 92号

Grammar Instruction in the Learner-Centered EFL Classroom

http://hdl.handle.net/10129/543
http://hdl.handle.net/10129/543
19daa1d9-8343-4d36-b9fd-ab3830802a93
名前 / ファイル ライセンス アクション
AN00211590_92_101.pdf AN00211590_92_101.pdf (538.4 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2008-06-02
タイトル
タイトル Grammar Instruction in the Learner-Centered EFL Classroom
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 grammar instruction
キーワード
主題Scheme Other
主題 learner-centeredness
キーワード
主題Scheme Other
主題 inductive learning
キーワード
主題Scheme Other
主題 grammatical consiousness-raising
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 Kojima, Hideo

× Kojima, Hideo

Kojima, Hideo

Search repository
著者(ヨミ)
識別子Scheme WEKO
識別子 5836
姓名 コジマ, ヒデオ
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 5837
姓名 小嶋, 英夫
著者所属
値 Department of English, Faculty of Education, Hirosaki University
著者所属
値 弘前大学教育学部英語教育講座
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Today, the topic of grammar seems to be once again at the forefront of discussions in teaching
and learning English as a foreign language (EFL) in Japan. This paper aims to reconsider
English grammar instruction in the leamer-centered EFL classroom. I discussed deductive and
inductive learning, task-supported/based teaching, grammar and authenticity, and grammatical
consciousness-raising. Acquisition of language form may be better facilitated by the leamer's
working through grammatical processes than by working at assembling grammatical constructs.
Japanese teachers of English should teach grammar in a principled manner and pay more
attention to how they should set about doing so.
引用
内容記述タイプ Other
内容記述 弘前大学教育学部紀要. 92, 2004, p.101-109
書誌情報 弘前大学教育学部紀要

号 92, p. 101-109, 発行日 2004-10-15
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0439-1713
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00211590
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 835
その他のタイトル
その他のタイトル 学習者中心で学ぶ英文法
タイトル(ヨミ)
その他のタイトル ガクシュウシャ チュウシン デ マナブ エイブンポウ
NIIサブジェクト
主題Scheme Other
主題 言語学
出版者
出版者 弘前大学教育学部
資源タイプ
値 Article
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 10:43:33.652069
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3