ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 20 教育学部・教育学研究科
  2. 20b-01 弘前大学教育学部紀要
  3. ~100号
  4. 95号

Course Design for EFL Teacher Education

http://hdl.handle.net/10129/545
http://hdl.handle.net/10129/545
d3fa858e-f681-4e32-9af7-683d9ade7edb
名前 / ファイル ライセンス アクション
AN00211590_95_103.pdf AN00211590_95_103.pdf (534.1 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2008-06-03
タイトル
タイトル Course Design for EFL Teacher Education
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 EFL teacher education
キーワード
主題Scheme Other
主題 three approaches
キーワード
主題Scheme Other
主題 course design
キーワード
主題Scheme Other
主題 theoretical/practical content
キーワード
主題Scheme Other
主題 training methodology
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 Kojima, Hideo

× Kojima, Hideo

Kojima, Hideo

Search repository
Kojima, Yuko

× Kojima, Yuko

Kojima, Yuko

Search repository
著者(ヨミ)
識別子Scheme WEKO
識別子 5836
姓名 コジマ, ヒデオ
著者(ヨミ)
識別子Scheme WEKO
識別子 6095
姓名 コジマ, ユウコ
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 5837
姓名 小嶋, 英夫
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 6097
姓名 小嶋, 裕子
著者所属
値 Department of English, Faculty of Education, Hirosaki University
著者所属
値 Part-Time Teacher-English, Hirosaki University
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In Japan teacher training practices for English language teaching (ELT) seem to have
received relatively little attention. Today, however, Japanese teachers of English as a
foreign language (EFL) are involved in a large scale of educational reform in a fashion that
fundamentally affects higher education. This paper aims to study some approaches to
teacher preparation and development, and also the design process and key design issues of
an EFL teacher education course. The authors discussed three approaches to teacher
education, identified issues to be considered in the design of teacher education courses,
considered the theoretical and practical content of teacher education courses, and referred
to the methodology for delivering teacher education courses. As a result, an overview of
the key issues of an EFL teacher education course was presented and some implications
for new approaches were considered. A teacher education course will be the product of the
designers' and deliverers' training and educational philosophy, and a course design should
be based on coherent and valid principles.
引用
内容記述タイプ Other
内容記述 弘前大学教育学部紀要. 95, 2006, p.103-112
書誌情報 弘前大学教育学部紀要

号 95, p. 103-112, 発行日 2006-03-28
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0439-1713
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00211590
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 373.7
その他のタイトル
その他のタイトル 英語教師教育のコース・デザイン
タイトル(ヨミ)
その他のタイトル エイゴ キョウシ キョウイク ノ コース デザイン
NIIサブジェクト
主題Scheme Other
主題 教育・教育学
出版者
出版者 弘前大学教育学部
資源タイプ
値 Article
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 09:38:33.309070
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3