ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 20 教育学部・教育学研究科
  2. 20b-01 弘前大学教育学部紀要
  3. ~100号
  4. 96号

Learner Autonomy in Language Education : A Cross-Cultural Perspective

http://hdl.handle.net/10129/546
http://hdl.handle.net/10129/546
d85b72b6-6027-488c-886d-0181e31688fd
名前 / ファイル ライセンス アクション
AN00211590_96_67.pdf AN00211590_96_67.pdf (552.7 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2008-06-03
タイトル
タイトル Learner Autonomy in Language Education : A Cross-Cultural Perspective
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 learner autonomy
キーワード
主題Scheme Other
主題 cultural differences
キーワード
主題Scheme Other
主題 language education
キーワード
主題Scheme Other
主題 ELT in Japan
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 Kojima, Hideo

× Kojima, Hideo

Kojima, Hideo

Search repository
著者(ヨミ)
識別子Scheme WEKO
識別子 5836
姓名 コジマ, ヒデオ
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 5837
姓名 小嶋, 英夫
著者所属
値 Department of English, Faculty of Education, Hirosaki University
著者所属
値 弘前大学教育学部英語教育講座
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In recent years, the importance of developing learner autonomy in language education has
been one of its more prominent themes in Japan as well as in the West. In spite of agreement
concerning its importance, there remains a good deal of uncertainty about its meaning in
teaching and learning English as a foreign language (EFL). This paper aims to consider the
concept of learner autonomy amongst different cultures. Autonomy has a social as well as an
individual dimension. The promotion of learner autonomy has a political as well as psychological
dimension. Autonomy is interpreted differently by different cultures. Japanese teachers of English
should playa variety of new roles and promote autonomous interdependence in the learnercentered
communicative classroom.
引用
内容記述タイプ Other
内容記述 弘前大学教育学部紀要. 96, 2006, p.67-75
書誌情報 弘前大学教育学部紀要

号 96, p. 67-75, 発行日 2006-09-29
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0439-1713
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00211590
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 375.8
その他のタイトル
その他のタイトル 言語教育におけるラーナー・オートノミー : 異文化間の視点から
タイトル(ヨミ)
その他のタイトル ゲンゴ キョウイク ニオケル ラーナー オートノミー イブンカカン ノ シテンカラ
NIIサブジェクト
主題Scheme Other
主題 教育・教育学
出版者
出版者 弘前大学教育学部
資源タイプ
値 Article
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 10:43:35.372768
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3