WEKO3
アイテム
Learner Autonomy in Language Education : A Cross-Cultural Perspective
http://hdl.handle.net/10129/546
http://hdl.handle.net/10129/546d85b72b6-6027-488c-886d-0181e31688fd
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2008-06-03 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | Learner Autonomy in Language Education : A Cross-Cultural Perspective | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | eng | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | learner autonomy | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | cultural differences | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | language education | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | ELT in Japan | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
著者 |
Kojima, Hideo
× Kojima, Hideo
|
|||||||
著者(ヨミ) | ||||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||||
識別子 | 5836 | |||||||
姓名 | コジマ, ヒデオ | |||||||
著者別名 | ||||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||||
識別子 | 5837 | |||||||
姓名 | 小嶋, 英夫 | |||||||
著者所属 | ||||||||
Department of English, Faculty of Education, Hirosaki University | ||||||||
著者所属 | ||||||||
弘前大学教育学部英語教育講座 | ||||||||
抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||
内容記述 | In recent years, the importance of developing learner autonomy in language education has been one of its more prominent themes in Japan as well as in the West. In spite of agreement concerning its importance, there remains a good deal of uncertainty about its meaning in teaching and learning English as a foreign language (EFL). This paper aims to consider the concept of learner autonomy amongst different cultures. Autonomy has a social as well as an individual dimension. The promotion of learner autonomy has a political as well as psychological dimension. Autonomy is interpreted differently by different cultures. Japanese teachers of English should playa variety of new roles and promote autonomous interdependence in the learnercentered communicative classroom. |
|||||||
引用 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 弘前大学教育学部紀要. 96, 2006, p.67-75 | |||||||
書誌情報 |
弘前大学教育学部紀要 号 96, p. 67-75, 発行日 2006-09-29 |
|||||||
ISSN | ||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||
収録物識別子 | 0439-1713 | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN00211590 | |||||||
フォーマット | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||
著者版フラグ | ||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||
日本十進分類法 | ||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||
主題 | 375.8 | |||||||
その他のタイトル | ||||||||
その他のタイトル | 言語教育におけるラーナー・オートノミー : 異文化間の視点から | |||||||
タイトル(ヨミ) | ||||||||
その他のタイトル | ゲンゴ キョウイク ニオケル ラーナー オートノミー イブンカカン ノ シテンカラ | |||||||
NIIサブジェクト | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 教育・教育学 | |||||||
出版者 | ||||||||
出版者 | 弘前大学教育学部 | |||||||
資源タイプ | ||||||||
値 | Article |