ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 20 教育学部・教育学研究科
  2. 20b-01 弘前大学教育学部紀要
  3. 101~120号
  4. 101号

“Listening Stress” and Its Debilitative Effects : Understanding the Circular Mechanism

http://hdl.handle.net/10129/1826
http://hdl.handle.net/10129/1826
557637a8-af71-4b12-99aa-b3649654753a
名前 / ファイル ライセンス アクション
BFEduHirosaki_101_157.pdf BFEduHirosaki_101_157.pdf (2.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2009-04-10
タイトル
タイトル “Listening Stress” and Its Debilitative Effects : Understanding the Circular Mechanism
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 listening
キーワード
主題Scheme Other
主題 stress
キーワード
主題Scheme Other
主題 anxiety
キーワード
主題Scheme Other
主題 debilitative effect
キーワード
主題Scheme Other
主題 circular mechanism
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 Noro, Tokuji

× Noro, Tokuji

Noro, Tokuji

Search repository
著者(ヨミ)
識別子Scheme WEKO
識別子 6522
姓名 ノロ, トクジ
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 6523
姓名 野呂, 徳治
著者所属
値 Center for Educational Research and Practice, Faculty of Education, Hirosaki University
著者所属
値 弘前大学教育学部附属教育実践総合センター
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The present study discusses the debilitative effects of “listening stress,” which has been
conceptualized by the present author in a series of preliminary research projects in the psychological
stress research framework to explain anxiety-related cognition in the second/foreign language (L2/
FL) listening process. The effects of affective factors on L2/FL learning have been conventionally
investigated with the construct of language anxiety. However, language anxiety is usually categorized
as situation-specific anxiety, which is viewed as a rather stable attribute of individual learners,
instead of state anxiety, which refers to actual experience of anxiety itself. Therefore, the realtime
cognitive effects of language anxiety have neither been directly examined, nor have their
debilitative mechanisms been explained adequately. By reviewing theorization of general anxiety and
psychological stress, the present study identifies and delineates the circular mechanism of incremental
stress and its debilitative effects as being unique to the L2/FL listening process. It also presents the
stress-induction technique which the present author has developed and discusses its rationale, with a
view to justifying and further elaborating the explication of the mechanisms.
引用
内容記述タイプ Other
内容記述 弘前大学教育学部紀要. 101, 2009, p.157-167
書誌情報 弘前大学教育学部紀要

号 101, p. 157-167, 発行日 2009-03-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0439-1713
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00211590
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 375.8
その他のタイトル
その他のタイトル 「リスニングストレス」とその理解阻害効果の循環的メカニズム
タイトル(ヨミ)
その他のタイトル リスニング ストレス ト ソノ リカイ ソガイ コウカ ノ ジュンカンテキ メカニズム
NIIサブジェクト
主題Scheme Other
主題 教育・教育学
出版者
出版者 弘前大学教育学部
資源タイプ
値 Article
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 11:25:20.991219
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3