WEKO3
アイテム
Complexity, Accuracy and Fluency : Toward a Conceptual Model of Communicative and Sociolinguistic Frameworks
http://hdl.handle.net/10129/5051
http://hdl.handle.net/10129/5051b7d6fb46-705a-46b3-aea5-8ac942b3c357
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2013-10-29 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | Complexity, Accuracy and Fluency : Toward a Conceptual Model of Communicative and Sociolinguistic Frameworks | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | eng | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | complexity | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | accuracy and fluency(CAF) | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | communication theory | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | sociolinguistics | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
著者 |
Rausch, Anthony S.
× Rausch, Anthony S.
|
|||||||
著者(ヨミ) | ||||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||||
識別子 | 6987 | |||||||
識別子Scheme | 研究者総覧 | |||||||
識別子URI | http://hue2.jm.hirosaki-u.ac.jp/html/143_ja.html | |||||||
識別子 | 143 | |||||||
姓名 | ラウシュ, アンソニー | |||||||
著者所属 | ||||||||
弘前大学教育学部 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
Hirosaki University, Faculty of Education | ||||||||
抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||
内容記述 | This article furthers consideration of complexity, accuracy and fluency (CAF) begun in a previous paper by expanding the context of CAF from a second language acquisition CAF curriculum to a broader pedagogic curriculum, and in so doing, proposes a view of CAF that incorporates sociolinguistic theory and communication theory. The contents revisit the literature review of research on CAF, pointing first to the current focus of CAF as an assessment tool of task performance in highly controlled settings and then outlining initial attempts that have been made in re-defining, refining, and differentiating the varied constructs within CAF. The paper then briefly outlines and assesses attempts that have been undertaken to contextualize CAF on the basis of complexity theory. This expansion of CAF from use as an assessment tool or curriculum guide in developing learning tasks to a coupling with theory ultimately reveals how interconnected CAF is with constructs of communication and socio-linguistics theory. The paper closes by proposing that rather than attempting to develop CAF on the basis of complexity, more meaningful models can be constructed that incorporates specific potential communicative and sociolinguistic frameworks. | |||||||
引用 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 弘前大学教育学部紀要. 108, 2012, p.19-30 | |||||||
書誌情報 |
弘前大学教育学部紀要 号 108, p. 19-30, 発行日 2012-10-31 |
|||||||
ISSN | ||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||
収録物識別子 | 0439-1713 | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN00211590 | |||||||
著者版フラグ | ||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||
日本十進分類法 | ||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||
主題 | 801.03 | |||||||
その他のタイトル | ||||||||
その他のタイトル | 複雑さ・正確さ・流暢さ : コミュニケーションと社会言語学枠組に基づいて概念的なモデールへ | |||||||
タイトル(ヨミ) | ||||||||
その他のタイトル | フクザツサ セイカクサ リュウチョウサ コミュニケーション ト シャカイ ゲンゴガク ワクグミ ニ モトズイテ ガイネンテキナ モラール エ | |||||||
NIIサブジェクト | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 言語学 | |||||||
出版者 | ||||||||
出版者 | 弘前大学教育学部 | |||||||
資源タイプ | ||||||||
値 | Article |