ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 20 教育学部・教育学研究科
  2. 20b-01 弘前大学教育学部紀要
  3. 101~120号
  4. 108号

Complexity, Accuracy and Fluency : Toward a Conceptual Model of Communicative and Sociolinguistic Frameworks

http://hdl.handle.net/10129/5051
http://hdl.handle.net/10129/5051
b7d6fb46-705a-46b3-aea5-8ac942b3c357
名前 / ファイル ライセンス アクション
BFEduHirosaki_108_19.pdf BFEduHirosaki_108_19.pdf (1.5 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2013-10-29
タイトル
タイトル Complexity, Accuracy and Fluency : Toward a Conceptual Model of Communicative and Sociolinguistic Frameworks
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 complexity
キーワード
主題Scheme Other
主題 accuracy and fluency(CAF)
キーワード
主題Scheme Other
主題 communication theory
キーワード
主題Scheme Other
主題 sociolinguistics
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 Rausch, Anthony S.

× Rausch, Anthony S.

Rausch, Anthony S.

Search repository
著者(ヨミ)
識別子Scheme WEKO
識別子 6987
識別子Scheme 研究者総覧
識別子URI http://hue2.jm.hirosaki-u.ac.jp/html/143_ja.html
識別子 143
姓名 ラウシュ, アンソニー
著者所属
値 弘前大学教育学部
著者所属
値 Hirosaki University, Faculty of Education
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This article furthers consideration of complexity, accuracy and fluency (CAF) begun in a previous paper by expanding the context of CAF from a second language acquisition CAF curriculum to a broader pedagogic curriculum, and in so doing, proposes a view of CAF that incorporates sociolinguistic theory and communication theory. The contents revisit the literature review of research on CAF, pointing first to the current focus of CAF as an assessment tool of task performance in highly controlled settings and then outlining initial attempts that have been made in re-defining, refining, and differentiating the varied constructs within CAF. The paper then briefly outlines and assesses attempts that have been undertaken to contextualize CAF on the basis of complexity theory. This expansion of CAF from use as an assessment tool or curriculum guide in developing learning tasks to a coupling with theory ultimately reveals how interconnected CAF is with constructs of communication and socio-linguistics theory. The paper closes by proposing that rather than attempting to develop CAF on the basis of complexity, more meaningful models can be constructed that incorporates specific potential communicative and sociolinguistic frameworks.
引用
内容記述タイプ Other
内容記述 弘前大学教育学部紀要. 108, 2012, p.19-30
書誌情報 弘前大学教育学部紀要

号 108, p. 19-30, 発行日 2012-10-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0439-1713
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00211590
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 801.03
その他のタイトル
その他のタイトル 複雑さ・正確さ・流暢さ : コミュニケーションと社会言語学枠組に基づいて概念的なモデールへ
タイトル(ヨミ)
その他のタイトル フクザツサ セイカクサ リュウチョウサ コミュニケーション ト シャカイ ゲンゴガク ワクグミ ニ モトズイテ ガイネンテキナ モラール エ
NIIサブジェクト
主題Scheme Other
主題 言語学
出版者
出版者 弘前大学教育学部
資源タイプ
値 Article
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 12:12:50.280074
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3