ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 20 教育学部・教育学研究科
  2. 20b-01 弘前大学教育学部紀要
  3. 101~120号
  4. 111号

Control Behavior of Tapping Strength and Tapping Speed for Young Children

http://hdl.handle.net/10129/5721
http://hdl.handle.net/10129/5721
d27b09f9-2623-4cd7-94cf-6d3f5ab8145b
名前 / ファイル ライセンス アクション
BFEduHirosaki_111_63.pdf BFEduHirosaki_111_63.pdf (1.4 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2016-01-22
タイトル
タイトル Control Behavior of Tapping Strength and Tapping Speed for Young Children
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 Tapping
キーワード
主題Scheme Other
主題 Speed and strength
キーワード
主題Scheme Other
主題 Motor developmemt
キーワード
主題Scheme Other
主題 Grading control
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 Fumoto, Nobuyoshi

× Fumoto, Nobuyoshi

Fumoto, Nobuyoshi

Search repository
著者(ヨミ)
識別子Scheme WEKO
識別子 5090
姓名 フモト, ノブヨシ
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 5089
姓名 麓, 信義
著者所属
値 弘前大学教育学部保健体育学講座
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Three-Point-grading ability of alternate hand tapping was examined as to speed and strength instructions for four, five, and six year old children. Subjects were asked to tap a box on the knee with fast-moderate-slow and hard-moderate-soft instructions. Arm movement and tapping pressure were measured with tapping tempo. To test general three-Point-grading ability, other skillful movements (hand gripping, teacher's name calling, and bean scooping tasks) were also given to the subjects. The results indicated that the children have an ability to express the grading in the familiar tasks. For the tapping tasks it was found that the children understood the strength and speed instructions separately. However, some confusion of "fast" and "hard" on expressing the instructions was observed, because they showed a larger arm movement when asked to tap fast, though adults of the previous study showed a smaller arm movement. It is speculated that children do not have a mature grading strategy and there would be at least three developmental stages in tapping control strategy.
引用
内容記述タイプ Other
内容記述 弘前大学教育学部紀要. 111, 2014, p.63-72
書誌情報 弘前大学教育学部紀要

号 111, p. 63-72, 発行日 2014-03-27
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0439-1713
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00211590
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 780.18
その他のタイトル
その他のタイトル 幼児におけるタッピングの強さと速さの制御行動
タイトル(ヨミ)
その他のタイトル ヨウジ ニオケル タッピングノ ツヨサ ト ハヤサ ノ セイギョ コウドウ
NIIサブジェクト
主題Scheme Other
主題 健康・スポーツ科学
出版者
出版者 弘前大学教育学部
資源タイプ
値 Article
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 10:47:24.572146
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3