ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 20 教育学部・教育学研究科
  2. 20e 修士論文(大学院教育学研究科)
  3. 2012年度修了

The Relationship between Task Performance and Changes in WTC of Japanese EFL Learners

http://hdl.handle.net/10129/5141
http://hdl.handle.net/10129/5141
2bdfae59-77a8-46e7-a648-5cb27355d981
名前 / ファイル ライセンス アクション
mt_575_Shimoyama.pdf mt_575_Shimoyama.pdf (937.2 kB)
Item type 学位論文 / Thesis or Dissertation(1)
公開日 2014-02-19
タイトル
タイトル The Relationship between Task Performance and Changes in WTC of Japanese EFL Learners
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 WTC
キーワード
主題Scheme Other
主題 Task Performance
キーワード
主題Scheme Other
主題 Japanese EFL Learners
キーワード
主題Scheme Other
主題 英語学習
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_46ec
資源タイプ thesis
著者 Shimoyama, Ai

× Shimoyama, Ai

Shimoyama, Ai

Search repository
著者(ヨミ)
識別子Scheme WEKO
識別子 9205
姓名 シモヤマ, アイ
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 9206
姓名 下山, 愛
著者所属
値 弘前大学大学院教育学研究科
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Willingness to Communicate (WTC) is a key concept to account for first and second language communication. This study examined the actual conditions of WTC fluctuation in the real communication scenes with Japanese learners of English as a foreign language (EFL). A questionnaire survey and four EFL speaking tasks were conducted with six Japanese college students. Their speech scenes were video-recorded and were transcribed for analysis of the performance as well as for reference data for reflective semi-structured interviews which were conducted in Japanese with each participant after the tasks to consider the causes of his or her WTC fluctuation. The results revealed that the participants’ performance and their WTC influence each other interactively, causing WTC fluctuation. As learner variables directly influencing it, anxiety, impatience, and lack of confidence in using English were identified. The participants’ speech performance turned out to be in correlation with their WTC, which was closely related with the use of gestures and communication strategies as well. Learners’ recognition of task difficulty was found to be another significant predictor of their WTC, with vocabulary and grammatical knowledge being the most problematic issue. Their self-evaluation also played an important role in their WTC fluctuation, while task familiarity and communication experiences also played a part in it through actual language use. Pedagogical implications abstracted from the research results are discussed for their practical application in EFL classrooms.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 授与大学:弘前大学; 学位種類:修士(教育学); 授与年月日:平成25年3月22日; 学位記番号:修第575号
書誌情報 p. 1-70, 発行日 2013-03-22
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 375.89
著者版フラグ
出版タイプ author
その他のタイトル
その他のタイトル 日本人英語学習者に見られるタスクの達成度とWTC の変動の関係
タイトル(ヨミ)
その他のタイトル ニホンジン エイゴ ガクシュウシャ ニ ミラレル タスク ノ タッセイド ト WTC ノ ヘンドウ ノ カンケイ
NIIサブジェクト
主題Scheme Other
主題 教育・教育学
資源タイプ
値 Thesis
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 11:59:33.219004
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3