ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 71 21世紀教育センター
  2. 71b 21世紀教育フォーラム = 21 seiki kyouiku forum
  3. 5号

A Student’s Complaint about English Teaching at Hirosaki University : How Shall We Answer ?

http://hdl.handle.net/10129/4758
http://hdl.handle.net/10129/4758
174fb5a5-f116-4a99-bb7f-9ae5519539c5
名前 / ファイル ライセンス アクション
21SeikiForum_5_39.pdf 21SeikiForum_5_39.pdf (140.0 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2012-10-25
タイトル
タイトル A Student’s Complaint about English Teaching at Hirosaki University : How Shall We Answer ?
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 complaint
キーワード
主題Scheme Other
主題 Grammar Translation Metho
キーワード
主題Scheme Other
主題 communicative language teachin
キーワード
主題Scheme Other
主題 interaction
キーワード
主題Scheme Other
主題 speaking for beginners
キーワード
主題Scheme Other
主題 self-delusion
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 Uematsu, Hajime

× Uematsu, Hajime

Uematsu, Hajime

Search repository
著者(ヨミ)
識別子Scheme WEKO
識別子 18214
姓名 ウエマツ, ハジメ
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 18213
姓名 上松, 一
著者所属
値 弘前大学人文学部
著者所属
値 Faculty of Humanities, Hirosaki Universit
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In a survey conducted by Hirosaki University, a student complained about an English courses/he1 attended. He claims that, although he attended a speaking class, there was hardly any speaking practice. His complaint suggests the contradiction between the given course syllabus and the actual lessons themselves. It also points at the possible self-delusion on the part of those who wrote the syllabus. Thus his complaint suggests some important issues we need to address. Most significantly, it involves the differences between the Grammar Translation Method and communicative language teaching, and the necessity of genuine interaction in speaking practice. By implementing interaction, we can even teach speaking to the beginners. However, speaking is, in fact, a very complex engagement, and in order to teach it, we first have to improve our own communicative and interactive skills.
引用
内容記述タイプ Other
内容記述 21世紀教育フォーラム, 5, 2010, p.39-47
書誌情報 21世紀教育フォーラム

巻 5, p. 39-47, 発行日 2010-03-31
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12137267
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 377
その他のタイトル
その他のタイトル 弘前大学における英語教育に対する、ある学生からの苦情 : 私たちはどう答えるか
タイトル(ヨミ)
その他のタイトル ヒロサキ ダイガク ニオケル エイゴ キョウイク ニ タイスル アル ガクセイ カラノ クジョウ ワタシタチ ワ ドウ コタエルカ
NIIサブジェクト
主題Scheme Other
主題 教育・教育学
出版者
出版者 弘前大学21世紀教育センター
資源タイプ
値 Article
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 10:03:36.346745
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3