WEKO3
アイテム
A Student’s Complaint about English Teaching at Hirosaki University : How Shall We Answer ?
http://hdl.handle.net/10129/4758
http://hdl.handle.net/10129/4758174fb5a5-f116-4a99-bb7f-9ae5519539c5
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2012-10-25 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | A Student’s Complaint about English Teaching at Hirosaki University : How Shall We Answer ? | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | eng | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | complaint | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Grammar Translation Metho | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | communicative language teachin | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | interaction | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | speaking for beginners | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | self-delusion | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
著者 |
Uematsu, Hajime
× Uematsu, Hajime
|
|||||||
著者(ヨミ) | ||||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||||
識別子 | 18214 | |||||||
姓名 | ウエマツ, ハジメ | |||||||
著者別名 | ||||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||||
識別子 | 18213 | |||||||
姓名 | 上松, 一 | |||||||
著者所属 | ||||||||
弘前大学人文学部 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
Faculty of Humanities, Hirosaki Universit | ||||||||
抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||
内容記述 | In a survey conducted by Hirosaki University, a student complained about an English courses/he1 attended. He claims that, although he attended a speaking class, there was hardly any speaking practice. His complaint suggests the contradiction between the given course syllabus and the actual lessons themselves. It also points at the possible self-delusion on the part of those who wrote the syllabus. Thus his complaint suggests some important issues we need to address. Most significantly, it involves the differences between the Grammar Translation Method and communicative language teaching, and the necessity of genuine interaction in speaking practice. By implementing interaction, we can even teach speaking to the beginners. However, speaking is, in fact, a very complex engagement, and in order to teach it, we first have to improve our own communicative and interactive skills. | |||||||
引用 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 21世紀教育フォーラム, 5, 2010, p.39-47 | |||||||
書誌情報 |
21世紀教育フォーラム 巻 5, p. 39-47, 発行日 2010-03-31 |
|||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA12137267 | |||||||
著者版フラグ | ||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||
日本十進分類法 | ||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||
主題 | 377 | |||||||
その他のタイトル | ||||||||
その他のタイトル | 弘前大学における英語教育に対する、ある学生からの苦情 : 私たちはどう答えるか | |||||||
タイトル(ヨミ) | ||||||||
その他のタイトル | ヒロサキ ダイガク ニオケル エイゴ キョウイク ニ タイスル アル ガクセイ カラノ クジョウ ワタシタチ ワ ドウ コタエルカ | |||||||
NIIサブジェクト | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 教育・教育学 | |||||||
出版者 | ||||||||
出版者 | 弘前大学21世紀教育センター | |||||||
資源タイプ | ||||||||
値 | Article |