WEKO3
アイテム
The Use of Pictures and Illustrations in Teaching English
http://hdl.handle.net/10129/4790
http://hdl.handle.net/10129/4790594bbfe2-f859-41f7-a1d1-2b6e71889648
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2012-10-30 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | The Use of Pictures and Illustrations in Teaching English | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | eng | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | visuals | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | pictures | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | illustrations | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | engage students | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | learn better | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | prediction | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | creativity | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | imaginativeness | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | holistic language learning | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
著者 |
Uematsu, Hajime
× Uematsu, Hajime
|
|||||||
著者(ヨミ) | ||||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||||
識別子 | 18214 | |||||||
姓名 | ウエマツ, ハジメ | |||||||
著者別名 | ||||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||||
識別子 | 18213 | |||||||
姓名 | 上松, 一 | |||||||
著者所属 | ||||||||
弘前大学人文学部 | ||||||||
抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||
内容記述 | This article reconsiders the function of pictures and illustrations and examines their usefulness in language learning. Nowadays, colourful pictures and illustrations are very commonly used in English textbooks. They are instantaneously appealing to learners and have the power to engage students in their learning. Thus engaged, learners have a better chance of improving their English. Pictures and illustrations can be used in multiple ways. They can be used in preliminary activities before reading English passages. By using them, learners can predict what they will be reading. These predictions can be done individually and silently, or can be done in the form of discussion in pairs and small groups. In their discussion learners can be as creative and imaginative as they wish to be. Thus reading can become a more holistic activity when used in combination with more directly communicative aspects of language learning such as speaking and listening. | |||||||
引用 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 21世紀教育フォーラム, 7, 2012, p.45-50 | |||||||
書誌情報 |
21世紀教育フォーラム 巻 7, p. 45-50, 発行日 2012-03-31 |
|||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA12137267 | |||||||
著者版フラグ | ||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||
日本十進分類法 | ||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||
主題 | 377 | |||||||
その他のタイトル | ||||||||
その他のタイトル | 英語教育における写真や挿絵の使用について | |||||||
タイトル(ヨミ) | ||||||||
その他のタイトル | エイゴ キョウイク ニオケル シャシン ヤ サシエ ノ シヨウ ニツイテ | |||||||
NIIサブジェクト | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 教育・教育学 | |||||||
出版者 | ||||||||
出版者 | 弘前大学21世紀教育センター | |||||||
資源タイプ | ||||||||
値 | Article |