WEKO3
アイテム
Improving Intermediate Learners’ Writing Skills : Combining Listening and Writing in Teaching English
http://hdl.handle.net/10129/4893
http://hdl.handle.net/10129/4893b68c7172-38ac-4909-8dc5-5c3dc352607c
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2013-07-18 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | Improving Intermediate Learners’ Writing Skills : Combining Listening and Writing in Teaching English | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | eng | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | writing | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | fiuency in writing | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | listening and writing | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
著者 |
Uematsu, Hajime
× Uematsu, Hajime
|
|||||||
著者(ヨミ) | ||||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||||
識別子 | 18214 | |||||||
姓名 | ウエマツ, ハジメ | |||||||
著者別名 | ||||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||||
識別子 | 18213 | |||||||
姓名 | 上松, 一 | |||||||
著者所属 | ||||||||
Faculty of Humanities, Hirosaki University | ||||||||
著者所属 | ||||||||
弘前大学人文学部 | ||||||||
抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||
内容記述 | Writing in English for non-natives is always diffi cult to teach and learn. Because of this diffi culty, writing is often a neglected area in English teaching and learning. At the intermediate level, learners need more opportunities to practise writing in order to improve their overall command of English, which is the de facto international language of communication in the modern world, and is used for communication among different peoples both aurally/orally and in writing. At the intermediate level of writing, the emphasis should be placed on fl uency in expressing one’s ideas rather than accuracy. In the exercise proposed in this paper, listening and writing are combined in such a way that the receptive skill of listening supports the productive skill of writing. It is then a small step for intermediate learners to reach more advanced levels of writing in English. | |||||||
引用 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 21世紀教育フォーラム, 8, 2013, p.39-44 | |||||||
書誌情報 |
21世紀教育フォーラム 巻 8, p. 39-44, 発行日 2013-03-30 |
|||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA12137267 | |||||||
著者版フラグ | ||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||
日本十進分類法 | ||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||
主題 | 375.89 | |||||||
その他のタイトル | ||||||||
その他のタイトル | 聴き取りと作文練習を絡めることで、中級英語学習者の作文技能の向上を | |||||||
タイトル(ヨミ) | ||||||||
その他のタイトル | キキトリ ト サクブン レンシュウ オ カラメル コトデ チュウキュウ エイゴ ガクシュウシャ ノ サクブン ギノウ ノ コウジョウ オ | |||||||
NIIサブジェクト | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 教育・教育学 | |||||||
出版者 | ||||||||
出版者 | 弘前大学21世紀教育センター | |||||||
資源タイプ | ||||||||
値 | Article |