WEKO3
アイテム
Promoting Creative Tasks in the Foreign Language Classroom
http://hdl.handle.net/10129/5184
http://hdl.handle.net/10129/51847d3e8199-7fae-46d4-96b5-0b12aba43a87
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2014-03-26 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | Promoting Creative Tasks in the Foreign Language Classroom | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | eng | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | creativity | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | foreign language education | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | metaphor | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | divergent thinking | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
著者 |
Birdsell, Brian
× Birdsell, Brian
|
|||||||
著者別名 | ||||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||||
識別子 | 18547 | |||||||
姓名 | バードセール, ブライアン | |||||||
著者所属 | ||||||||
Hirosaki University International Education Center | ||||||||
著者所属 | ||||||||
弘前大学国際教育センター | ||||||||
抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||
内容記述 | This paper considers different ways to integrate creativity research that has been done in the field of psychology and cognitive science into the foreign language classroom. Creativity is important for the development of the individual and the overall prosperity of the society, but also is crucial for the language learner for language itself is highly creative, playful, and imaginative. Three types of creativity tasks are explored in this paper: divergent thinking tasks, problem solving tasks, and metaphorical thinking tasks. The aim is not to replace any existing method for teaching a foreign language, but rather to challenge the students to think more insightfully about the world and make them more aware of the everyday creativity found in natural language. | |||||||
引用 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 21世紀教育フォーラム, 9, 2014, p.35-42 | |||||||
書誌情報 |
21世紀教育フォーラム 巻 9, p. 35-42, 発行日 2014-03-31 |
|||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA12137267 | |||||||
著者版フラグ | ||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||
日本十進分類法 | ||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||
主題 | 375.89 | |||||||
その他のタイトル | ||||||||
その他のタイトル | 外国語授業における創造的なタスクの推進 | |||||||
タイトル(ヨミ) | ||||||||
その他のタイトル | ガイコクゴ ジュギョウ ニオケル ソウゾウテキナ タスク ノ スイシン | |||||||
NIIサブジェクト | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 教育・教育学 | |||||||
出版者 | ||||||||
出版者 | 弘前大学21世紀教育センター | |||||||
資源タイプ | ||||||||
値 | Article |