WEKO3
アイテム
Improving Assessment in Japanese University EFL Classes: A Model for Implementing Research-Based Language Assessment Practices
http://hdl.handle.net/10129/5526
http://hdl.handle.net/10129/5526f9800bb5-ad29-4856-aedf-9c47f1ea00d4
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2015-04-08 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | Improving Assessment in Japanese University EFL Classes: A Model for Implementing Research-Based Language Assessment Practices | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | eng | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | EFL assessment | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Japanese university | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | summative assessment | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | formative assessment | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | classroom assessment | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | self-assessment | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | technology in language learning | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
著者 |
Forsythe, Edward
× Forsythe, Edward
|
|||||||
著者別名 | ||||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||||
識別子 | 18551 | |||||||
姓名 | フォーサイス, エドワード | |||||||
著者所属 | ||||||||
弘前大学人文学部( 非常勤) | ||||||||
著者所属 | ||||||||
Faculty of Humanities, Hirosaki University( part-time) | ||||||||
抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||
内容記述 | Assessments in Japanese university EFL classes largely follow traditional, grammar-translation methodologies. To prepare the students for the 21st century, professors must incorporate assessments based on current research which enable students to learn from the assessments as well as classroom activities. This paper provides a model for a new assessment regiment for an English Conversation course as an example. It will cover the textbook topics and course objectives to be met, current research, a proposed testing regimen, and a recap of how the proposed assessments align with current suggested assessment practices. The suggested assessment regimen will enable English teachers to provide a more engaging and supportive program so that their students can succeed in the global workforce of the 21st century. | |||||||
引用 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 21世紀教育フォーラム, 10, 2015, p.65-73 | |||||||
書誌情報 |
21世紀教育フォーラム 巻 10, p. 65-73, 発行日 2015-03-31 |
|||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA12137267 | |||||||
著者版フラグ | ||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||
日本十進分類法 | ||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||
主題 | 375.89 | |||||||
その他のタイトル | ||||||||
その他のタイトル | 日本の大学におけるEFL 科目の評価の改善 : 研究に基づいた外国語評価のモデル | |||||||
タイトル(ヨミ) | ||||||||
その他のタイトル | ニホン ノ ダイガク ニ オケル EFL カモク ノ ヒョウカ ノ カイゼン : ケンキュウ ニ モドヅイタ ガイコクゴ ヒョウカ ノ モデル | |||||||
NIIサブジェクト | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 教育・教育学 | |||||||
出版者 | ||||||||
出版者 | 弘前大学21世紀教育センター | |||||||
資源タイプ | ||||||||
値 | Article |