WEKO3
アイテム
Evaluating EFL Learning Websites : A Review of Existing Websites Based on Expert and Empirical Analysis Factors
http://hdl.handle.net/10129/5831
http://hdl.handle.net/10129/5831c16d6b83-6025-4b2f-8cbb-bd214508f297
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 学位論文 / Thesis or Dissertation(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2016-04-21 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | Evaluating EFL Learning Websites : A Review of Existing Websites Based on Expert and Empirical Analysis Factors | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | eng | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | English as a Foreign Language | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | EFL | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | online learning | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | website assessment | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | rubric | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_46ec | |||||||
資源タイプ | thesis | |||||||
著者 |
Forsythe, Edward
× Forsythe, Edward
|
|||||||
著者別名 | ||||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||||
識別子 | 18551 | |||||||
姓名 | フォーサイス, エドワード | |||||||
著者所属 | ||||||||
Faculty…of…Humanities,…Hirosaki…University(… part-time) | ||||||||
抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||
内容記述 | The Internet houses thousands of language learning websites̶some excellent and others not so. Before using an online resource in class or recommending one to a learner, teachers must evaluate the site for worthiness.This paper adapts and combines language-learning website assessment criteria from several researchers and proposes a comprehensive rubric for measuring the site’s worthiness. Over 20 EFL-related websites were assessed using the criteria and the results are discussed herein, with recommendations for which sites are the most appropriate for EFL learners. | |||||||
引用 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 21世紀教育フォーラム, 11,2016, p.39-44 | |||||||
書誌情報 |
21世紀教育フォーラム 巻 11, p. 39-44, 発行日 2016-03-31 |
|||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA12137267 | |||||||
日本十進分類法 | ||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||
主題 | 375.89 | |||||||
著者版フラグ | ||||||||
出版タイプ | publisher | |||||||
その他のタイトル | ||||||||
その他のタイトル | EFL ウェブサイトの評価 : 専門家と実証分析の要因に基づいて、既存のウェブサイトのレビュー | |||||||
NIIサブジェクト | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 教育・教育学 | |||||||
出版者 | ||||||||
出版者 | 弘前大学21世紀教育センター | |||||||
資源タイプ | ||||||||
値 | Article |