WEKO3
アイテム
Evaluating EFL Learning Websites : A Review of Existing Websites Based on Expert and Empirical Analysis Factors
http://hdl.handle.net/10129/5831
http://hdl.handle.net/10129/5831c16d6b83-6025-4b2f-8cbb-bd214508f297
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
|
| Item type | 学位論文 / Thesis or Dissertation(1) | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2016-04-21 | |||||||
| タイトル | ||||||||
| タイトル | Evaluating EFL Learning Websites : A Review of Existing Websites Based on Expert and Empirical Analysis Factors | |||||||
| 言語 | ||||||||
| 言語 | eng | |||||||
| キーワード | ||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||
| 主題 | English as a Foreign Language | |||||||
| キーワード | ||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||
| 主題 | EFL | |||||||
| キーワード | ||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||
| 主題 | online learning | |||||||
| キーワード | ||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||
| 主題 | website assessment | |||||||
| キーワード | ||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||
| 主題 | rubric | |||||||
| 資源タイプ | ||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_46ec | |||||||
| 資源タイプ | thesis | |||||||
| 著者 |
Forsythe, Edward
× Forsythe, Edward
|
|||||||
| 著者別名 | ||||||||
| 識別子Scheme | WEKO | |||||||
| 識別子 | 18551 | |||||||
| 姓名 | フォーサイス, エドワード | |||||||
| 著者所属 | ||||||||
| 値 | Faculty…of…Humanities,…Hirosaki…University(… part-time) | |||||||
| 抄録 | ||||||||
| 内容記述タイプ | Abstract | |||||||
| 内容記述 | The Internet houses thousands of language learning websites̶some excellent and others not so. Before using an online resource in class or recommending one to a learner, teachers must evaluate the site for worthiness.This paper adapts and combines language-learning website assessment criteria from several researchers and proposes a comprehensive rubric for measuring the site’s worthiness. Over 20 EFL-related websites were assessed using the criteria and the results are discussed herein, with recommendations for which sites are the most appropriate for EFL learners. | |||||||
| 引用 | ||||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||||
| 内容記述 | 21世紀教育フォーラム, 11,2016, p.39-44 | |||||||
| 書誌情報 |
21世紀教育フォーラム 巻 11, p. 39-44, 発行日 2016-03-31 |
|||||||
| 書誌レコードID | ||||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
| 収録物識別子 | AA12137267 | |||||||
| 日本十進分類法 | ||||||||
| 主題Scheme | NDC | |||||||
| 主題 | 375.89 | |||||||
| 著者版フラグ | ||||||||
| 出版タイプ | publisher | |||||||
| その他のタイトル | ||||||||
| その他のタイトル | EFL ウェブサイトの評価 : 専門家と実証分析の要因に基づいて、既存のウェブサイトのレビュー | |||||||
| NIIサブジェクト | ||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||
| 主題 | 教育・教育学 | |||||||
| 出版者 | ||||||||
| 出版者 | 弘前大学21世紀教育センター | |||||||
| 資源タイプ | ||||||||
| 値 | Article | |||||||