ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 78 教養教育開発実践センター
  2. 78a 弘前大学教養教育開発実践ジャーナル (Online ISSN: 2432-7425, Print ISSN: 2432-7417)
  3. 1号(創刊号)

The Role of Images in ELT (English Language Teaching) Textbooks: A Case for Visual Metaphors

http://hdl.handle.net/10129/6107
http://hdl.handle.net/10129/6107
bb0dfc29-fe9e-4a89-9bcb-4d8accf3e73f
名前 / ファイル ライセンス アクション
kyoyokyoiku_1_9.pdf kyoyokyoiku_1_9.pdf (455.2 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-07-10
タイトル
タイトル The Role of Images in ELT (English Language Teaching) Textbooks: A Case for Visual Metaphors
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 Visual metaphor
キーワード
主題Scheme Other
主題 multimodality
キーワード
主題Scheme Other
主題 ELT textbooks
キーワード
主題Scheme Other
主題 English
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 Birdsell, Brian

× Birdsell, Brian

Birdsell, Brian

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 18547
姓名 バードセール, ブライアン
著者所属
値 弘前大学 教育推進機構 教養教育開発実践センター
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Although much is known about the importance of using visual aids in the foreign language classroom, awareness of what relationship these images have with the text and how they provide teaching opportunities for the lesson is severely limited. In this article, I first review research that assesses how images are used in language learning textbooks. Research points out for the need to find ways to use images in more pedagogically meaningful ays. One potential area that needs to be further explored, as a possible way to accomplish this, is the use of visual metaphors. Metaphors are an essential part of written and spoken language, but also extend to other modes like images (Lakoff & Johnson, 1980; Forceville, 1996). I then address previous research into pictorial and multimodal metaphors. Finally, I argue that using these types of visual metaphors in a language-learning context provide learning opportunities for the students to discuss social issues and also enhance their creative and critical thinking skills. In summary, I present a model that outlines the process of creative and critical thinking used for interpreting visual metaphors
引用
内容記述タイプ Other
内容記述 弘前大学教養教育開発実践ジャーナル, 1, p.9-18, 2017
書誌情報 弘前大学教養教育開発実践ジャーナル

巻 1, p. 9-18, 発行日 2017-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2432-7417
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12787364
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 377
NIIサブジェクト
主題Scheme Other
主題 教育・教育学
出版者
出版者 弘前大学 教育推進機構 教養教育開発実践センター
資源タイプ
値 Article
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 11:13:01.599227
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3