ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 78 教養教育開発実践センター
  2. 78a 弘前大学教養教育開発実践ジャーナル (Online ISSN: 2432-7425, Print ISSN: 2432-7417)
  3. 1号(創刊号)

In Search of an Ideal Curriculum

http://hdl.handle.net/10129/6116
http://hdl.handle.net/10129/6116
27f25d19-60fd-405e-b2ef-cb0ba519be05
名前 / ファイル ライセンス アクション
kyoyokyoiku_1_109.pdf kyoyokyoiku_1_109.pdf (350.9 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-07-10
タイトル
タイトル In Search of an Ideal Curriculum
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 curriculum
キーワード
主題Scheme Other
主題 study-abroad programs
キーワード
主題Scheme Other
主題 cross-cultural skills
キーワード
主題Scheme Other
主題 foreign language education
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 多田, 恵実

× 多田, 恵実

ja 多田, 恵実

ja-Kana タダ, メグミ


Search repository
著者(ヨミ)
識別子Scheme WEKO
識別子 786
姓名 タダ, メグミ
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 788
姓名 Tada, Megumi
著者所属
値 弘前大学教育推進機構教養教育開発実践センター
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Creating innovative curriculum is a complicated work comprising various considerations on how the participants should be cultivated on the program. In 2013, Hirosaki University started the HIROSAKI Hayabusa College, a sort of honors program to foster future leaders with cross-cultural abilities. Hayabusa participants can join the two short study-abroad programs, backed up by the sponsorship of the college, in an English speaking country and then, in an Asian country. Their goals are to nurture; 1) language communication abilities, 2) skills to coexist in harmony in diverse cultural environments and 3) critical thinking skills that enable one to reflect on one’s culture and how this culture influences one’s attitudes, behavior, and thinking. Taking part in its working group of the program, the author will describe its curriculum, how it was formed, how it was carried on, and the issues that had to be tackled with along the way. The original program has lasted for three years, proceeding to the fourth stage in the fall of 2016. With this changing period, the author hopes to reflect on the program by summarizing the program and contribute to the further development of the entire program
引用
内容記述タイプ Other
内容記述 弘前大学教養教育開発実践ジャーナル, 1, p.109-117, 2017
書誌情報 弘前大学教養教育開発実践ジャーナル

巻 1, p. 109-117, 発行日 2017-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2432-7417
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12787364
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 377
その他のタイトル
その他のタイトル 弘前大学はやぶさカレッジの3年間を振り返って
NIIサブジェクト
主題Scheme Other
主題 教育・教育学
出版者
出版者 弘前大学 教育推進機構 教養教育開発実践センター
資源タイプ
値 Article
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 11:12:53.559427
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3