ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 78 教養教育開発実践センター
  2. 78a 弘前大学教養教育開発実践ジャーナル (Online ISSN: 2432-7425, Print ISSN: 2432-7417)
  3. 4号

Embodied Learning for Foreign Language Education

http://hdl.handle.net/10129/00007113
http://hdl.handle.net/10129/00007113
0ccc27d8-d99c-46e3-9dae-80151ecfe27b
名前 / ファイル ライセンス アクション
kyoyokyoiku_4_15.pdf kyoyokyoiku_4_15 (181.5 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-06-10
タイトル
タイトル Embodied Learning for Foreign Language Education
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 Embodied cognition
キーワード
主題Scheme Other
主題 embodied learning
キーワード
主題Scheme Other
主題 gesture
キーワード
主題Scheme Other
主題 metaphor
キーワード
主題Scheme Other
主題 phrasal verbs
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 Birdsell, Brian

× Birdsell, Brian

Birdsell, Brian

Search repository
著者(ヨミ)
識別子Scheme WEKO
識別子 18547
姓名 バードセール, ブライアン
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 18547
姓名 バードセール, ブライアン
著者所属
値 弘前大学 教育推進機構 教養教育開発実践センター
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The present article provides an overview of embodied cognition, which theorizes that conceptual knowledge is grounded in sensorimotor, emotional, and bodily states, and how it can be applied to an embodied learning approach for foreign language instruction. Specifically, I consider this from three different perspectives: the use of gestures, especially learners producing gestures while interacting in the L2; raising learners’ awareness of metaphors and how they ground abstract concepts to concrete and physically embodied source concepts; and applying an enacting and multisensory approach to the teaching of English phrasal verbs. In all three of these cases, optimizing the link between language and the body has the potential to enhance foreign language learning, especially for enriching the encoding of vocabulary.
書誌情報 弘前大学 教育推進機構 教養教育開発実践センター

巻 4, p. 15-25, 発行日 2020-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2432-7417
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12787364
その他のタイトル
その他のタイトル “からだで学ぶ” 外国語教育
出版者
出版者 弘前大学 教育推進機構 教養教育開発実践センター
資源タイプ
値 Article
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 11:11:52.465913
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3