WEKO3
アイテム
Embodied Learning for Foreign Language Education
http://hdl.handle.net/10129/00007113
http://hdl.handle.net/10129/000071130ccc27d8-d99c-46e3-9dae-80151ecfe27b
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2020-06-10 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | Embodied Learning for Foreign Language Education | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | eng | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Embodied cognition | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | embodied learning | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | gesture | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | metaphor | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | phrasal verbs | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
著者 |
Birdsell, Brian
× Birdsell, Brian
|
|||||||
著者(ヨミ) | ||||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||||
識別子 | 18547 | |||||||
姓名 | バードセール, ブライアン | |||||||
著者別名 | ||||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||||
識別子 | 18547 | |||||||
姓名 | バードセール, ブライアン | |||||||
著者所属 | ||||||||
値 | 弘前大学 教育推進機構 教養教育開発実践センター | |||||||
抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||
内容記述 | The present article provides an overview of embodied cognition, which theorizes that conceptual knowledge is grounded in sensorimotor, emotional, and bodily states, and how it can be applied to an embodied learning approach for foreign language instruction. Specifically, I consider this from three different perspectives: the use of gestures, especially learners producing gestures while interacting in the L2; raising learners’ awareness of metaphors and how they ground abstract concepts to concrete and physically embodied source concepts; and applying an enacting and multisensory approach to the teaching of English phrasal verbs. In all three of these cases, optimizing the link between language and the body has the potential to enhance foreign language learning, especially for enriching the encoding of vocabulary. | |||||||
書誌情報 |
弘前大学 教育推進機構 教養教育開発実践センター 巻 4, p. 15-25, 発行日 2020-03-31 |
|||||||
ISSN | ||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||
収録物識別子 | 2432-7417 | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA12787364 | |||||||
その他のタイトル | ||||||||
その他のタイトル | “からだで学ぶ” 外国語教育 | |||||||
出版者 | ||||||||
出版者 | 弘前大学 教育推進機構 教養教育開発実践センター | |||||||
資源タイプ | ||||||||
値 | Article |