ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 78 教養教育開発実践センター
  2. 78a 弘前大学教養教育開発実践ジャーナル (Online ISSN: 2432-7425, Print ISSN: 2432-7417)
  3. 4号

Learning by Experience — Connecting Liberal Arts Classes with Language Learning Center

http://hdl.handle.net/10129/00007117
http://hdl.handle.net/10129/00007117
1d062271-116f-4eaa-ac35-0803940c5afd
名前 / ファイル ライセンス アクション
kyoyokyoiku_4_65.pdf kyoyokyoiku_4_65 (622.4 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-06-10
タイトル
タイトル Learning by Experience — Connecting Liberal Arts Classes with Language Learning Center
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 experiential learning
キーワード
主題Scheme Other
主題 language learning center
キーワード
主題Scheme Other
主題 ESL
キーワード
主題Scheme Other
主題 EFL
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 Tada, Megumi

× Tada, Megumi

Tada, Megumi

Search repository
著者(ヨミ)
識別子Scheme WEKO
識別子 786
姓名 タダ, メグミ
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 784
識別子Scheme 研究者総覧
識別子URI http://hue2.jm.hirosaki-u.ac.jp/html/100000727_ja.html
識別子 100000727
姓名 多田, 恵実
言語 ja
姓名 タダ, メグミ
言語 ja-Kana
姓 多田
言語 ja
姓 タダ
言語 ja-Kana
名 恵実
言語 ja
名 メグミ
言語 ja-Kana
識別子Scheme ISNI
識別子URI http://www.isni.org/isni/
著者所属
値 弘前大学 教育推進機構 教養教育開発実践センター
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The English Lounge at Hirosaki University, a Japanese national university, is a unique facility that creates a language immersion in English for Japanese university students to have multicultural and linguistic experiences in language learning. Having an English-only policy in the facility, we accommodate students’needs to engage in real English conversation with international students, take short seminars on various topics, consult with faculty members in person, and do homework or self-study activities, which teachers assign in their Liberal Arts English courses. Japanese universities have been struggling to cope with the national demand for raising the English as a second language proficiency level of students. Most are finding this rough, and Hirosaki University is no exception. As one of the faculty members of this facility who also teaches Liberal Arts English courses, I am trying to intertwine the activities of required English classes with those of the language learning facility. Through student questionnaires, taken over three consecutive years, involving students using the language learning center as part of their Liberal Arts courses and responding on the LMS (learning management system) Moodle, I discuss and examine the relationship between the entities, and what students find to be advantages and disadvantages, along with the subsequent effects and possibilities.
書誌情報 弘前大学教養教育開発実践ジャーナル

巻 4, p. 65-73, 発行日 2020-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2432-7417
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12787364
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
その他のタイトル
その他のタイトル 教養教育科目と言語学習センターをつなぐ ─ 協働で学ぶ経験学習 ─
出版者
出版者 弘前大学 教育推進機構 教養教育開発実践センター
資源タイプ
値 Article
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 11:12:15.977780
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3