ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 78 教養教育開発実践センター
  2. 78a 弘前大学教養教育開発実践ジャーナル (Online ISSN: 2432-7425, Print ISSN: 2432-7417)
  3. 4号

Project Based Learning at Hirosaki University —A New Path to Cultivate Tomorrow’s Leaders

http://hdl.handle.net/10129/00007120
http://hdl.handle.net/10129/00007120
ba0d95d4-e7e5-4b41-9566-154a68ade9c9
名前 / ファイル ライセンス アクション
kyoyokyoiku_4_95.pdf kyoyokyoiku_4_95 (190.2 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-06-10
タイトル
タイトル Project Based Learning at Hirosaki University —A New Path to Cultivate Tomorrow’s Leaders
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 Project-based learning
キーワード
主題Scheme Other
主題 PBL
キーワード
主題Scheme Other
主題 experiential learning
キーワード
主題Scheme Other
主題 flipped classrooms
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 Berman, Shari Joy

× Berman, Shari Joy

Berman, Shari Joy

Search repository
Tada, Megumi

× Tada, Megumi

Tada, Megumi

Search repository
著者(ヨミ)
識別子Scheme WEKO
識別子 18974
姓名 バーマン, シャーリー ジョイ
著者(ヨミ)
識別子Scheme WEKO
識別子 786
姓名 タダ, メグミ
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 18974
姓名 バーマン, シャーリー ジョイ
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 784
識別子Scheme 研究者総覧
識別子URI http://hue2.jm.hirosaki-u.ac.jp/html/100000727_ja.html
識別子 100000727
姓名 多田, 恵実
言語 ja
姓名 タダ, メグミ
言語 ja-Kana
姓 多田
言語 ja
姓 タダ
言語 ja-Kana
名 恵実
言語 ja
名 メグミ
言語 ja-Kana
識別子Scheme ISNI
識別子URI http://www.isni.org/isni/
著者所属
値 弘前大学 教育推進機構 教養教育開発実践センター
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In recent years, both educational institutions and businesses in Japan have been backing leadership-oriented experiences for students. For approximately a decade, Hirosaki University has conducted subsidized, short-term, glocal-development programs, sending learners abroad, as part of a PBL (project-based learning) system. Glocaldevelopment, an enduring term of the 1990s, which refers to the dialectic between the global and local (see Bauman, 1998), still has important implications for present day English education in Japan. This is particularly true for universities in rural areas that have not been selected for MEXT’s Global Program 30. These universities have developed programs to promote greater dialogue between the local areas and the global community through an educational platform. In this report, we describe an ongoing program that incorporates a PBL (project-based learning) system that aims to provide students the opportunity to develop global leadership skills while at the same time promote the local culture. Specifically, we describe a specially funded short-term course that provides students at Hirosaki University a chance to visit Hawaii and engage in project-based learning activities such as visiting hospitals, health care centers, farms, and other such places. The goal is for the students to interact with the locals and learn from these overseas experiences, but also at the same time to promote Hirosaki local culture in Hawaii. In order to continue to improve this program, we reflect on our experiences with cohorts over the past three academic years with an aim to enhance PBL programs for all those involved.
書誌情報 弘前大学教養教育開発実践ジャーナル

巻 4, p. 95-104, 発行日 2020-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2432-7417
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12787364
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
その他のタイトル
その他のタイトル 弘前大学におけるプロジェクト・ベースト・ラーニング 〜未来のリーダーを育成する新しい道〜
出版者
出版者 弘前大学 教育推進機構 教養教育開発実践センター
資源タイプ
値 Article
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 11:11:51.019563
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3