Item type |
紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) |
公開日 |
2021-04-05 |
タイトル |
|
|
タイトル |
A Study of Japanese Picture Book (e-hon) and Possible Introduction to Kenyan Education |
言語 |
|
|
言語 |
eng |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Kenyan and Japanese Education |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
art |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
picture book (e-hon) |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
著者 |
Mbugua, Mwangi James
Yashima, Takayuki
Tomita, Akira
|
著者(ヨミ) |
|
|
|
識別子Scheme |
WEKO |
|
|
識別子 |
21113 |
|
|
姓名 |
ムブグア, ムワンギ ジェームス |
著者(ヨミ) |
|
|
|
識別子Scheme |
WEKO |
|
|
識別子 |
20172 |
|
|
姓名 |
ヤシマ, タカユキ |
著者(ヨミ) |
|
|
|
識別子Scheme |
WEKO |
|
|
識別子 |
6647 |
|
|
姓名 |
トミタ, アキラ |
著者別名 |
|
|
|
識別子Scheme |
WEKO |
|
|
識別子 |
21114 |
|
|
姓名 |
ムワンギ ジェームス, ムブグア |
著者別名 |
|
|
|
識別子Scheme |
WEKO |
|
|
識別子 |
20171 |
|
|
姓名 |
八嶋, 孝幸 |
著者別名 |
|
|
|
識別子Scheme |
WEKO |
|
|
識別子 |
6646 |
|
|
識別子Scheme |
研究者総覧 |
|
|
識別子URI |
http://hue2.jm.hirosaki-u.ac.jp/html/130_ja.html |
|
|
識別子 |
130 |
|
|
姓名 |
冨田, 晃 |
著者所属 |
|
|
|
国費教員研修留学生 |
著者所属 |
|
|
|
弘前大学教育学部附属小学校教諭 |
著者所属 |
|
|
|
弘前大学教育学部美術教育講座 |
抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Abstract |
|
内容記述 |
The cultural, social, and environmental aspects of East Africa, Kenya, in this case, are rich and diverse. This region’s growthand social-economic development rely on education and its appreciation in the early stages of child development. One way, asobserved in Japanese culture and the education system, is art appreciation, especially for children through picture books (e-hon).Picture books have played a major role in children's interaction with culture, nature and creativity and a rich source of childentertainment. In Kenya’s case, a child may be able to access a storybook either from school or a bookstore; this is not the casefor many. However, there is a huge need for children to access something different, attractive and available that can keep themengaged through books with fewer words and more well-illustrated pictures. This can only be effective through picture books.This study finds out more about Japanese art development and the possibilities of having similar picture book culture in Kenya and East Africa as a whole. |
書誌情報 |
弘前大学教育学部紀要
巻 125,
p. 111-120,
発行日 2021-03-31
|
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
0439-1713 |
書誌レコードID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AN00211590 |
著者版フラグ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
その他のタイトル |
|
|
その他のタイトル |
日本の絵本の調査とケニアの教育への導入の可能性 |
出版者 |
|
|
出版者 |
弘前大学教育学部 |