ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 20 教育学部・教育学研究科
  2. 20b-01 弘前大学教育学部紀要
  3. 125号

A Study of Japanese Picture Book (e-hon) and Possible Introduction to Kenyan Education

http://hdl.handle.net/10129/00007336
http://hdl.handle.net/10129/00007336
2409d464-5e71-4ce5-8c83-93d838f73a80
名前 / ファイル ライセンス アクション
BFEduHirosaki_125_111.pdf BFEduHirosaki_125_111.pdf (509.8 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-04-05
タイトル
タイトル A Study of Japanese Picture Book (e-hon) and Possible Introduction to Kenyan Education
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 Kenyan and Japanese Education
キーワード
主題Scheme Other
主題 art
キーワード
主題Scheme Other
主題 picture book (e-hon)
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 Mbugua, Mwangi James

× Mbugua, Mwangi James

Mbugua, Mwangi James

Search repository
Yashima, Takayuki

× Yashima, Takayuki

Yashima, Takayuki

Search repository
Tomita, Akira

× Tomita, Akira

Tomita, Akira

Search repository
著者(ヨミ)
識別子Scheme WEKO
識別子 21113
姓名 ムブグア, ムワンギ ジェームス
著者(ヨミ)
識別子Scheme WEKO
識別子 20172
姓名 ヤシマ, タカユキ
著者(ヨミ)
識別子Scheme WEKO
識別子 6647
姓名 トミタ, アキラ
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 21114
姓名 ムワンギ ジェームス, ムブグア
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 20171
姓名 八嶋, 孝幸
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 6646
識別子Scheme 研究者総覧
識別子URI http://hue2.jm.hirosaki-u.ac.jp/html/130_ja.html
識別子 130
姓名 冨田, 晃
著者所属
値 国費教員研修留学生
著者所属
値 弘前大学教育学部附属小学校教諭
著者所属
値 弘前大学教育学部美術教育講座
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The cultural, social, and environmental aspects of East Africa, Kenya, in this case, are rich and diverse. This region’s growthand social-economic development rely on education and its appreciation in the early stages of child development. One way, asobserved in Japanese culture and the education system, is art appreciation, especially for children through picture books (e-hon).Picture books have played a major role in children's interaction with culture, nature and creativity and a rich source of childentertainment. In Kenya’s case, a child may be able to access a storybook either from school or a bookstore; this is not the casefor many. However, there is a huge need for children to access something different, attractive and available that can keep themengaged through books with fewer words and more well-illustrated pictures. This can only be effective through picture books.This study finds out more about Japanese art development and the possibilities of having similar picture book culture in Kenya and East Africa as a whole.
書誌情報 弘前大学教育学部紀要

巻 125, p. 111-120, 発行日 2021-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0439-1713
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00211590
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
その他のタイトル
その他のタイトル 日本の絵本の調査とケニアの教育への導入の可能性
出版者
出版者 弘前大学教育学部
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 10:56:27.142072
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3