ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 78 教養教育開発実践センター
  2. 78a 弘前大学教養教育開発実践ジャーナル (Online ISSN: 2432-7425, Print ISSN: 2432-7417)
  3. 6号

Comparing Between University Students' Presentation Performances in an Online and Face-to-Face Classroom Environment From the Perspectives of Complexity, Accuracy, and Fluency

http://hdl.handle.net/10129/00007950
http://hdl.handle.net/10129/00007950
c21b7ed3-c951-4bc6-aafa-89e6d03f5950
名前 / ファイル ライセンス アクション
kyoyokyoiku_6_17.pdf kyoyokyoiku_6_17 (302.0 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2022-08-02
タイトル
タイトル Comparing Between University Students' Presentation Performances in an Online and Face-to-Face Classroom Environment From the Perspectives of Complexity, Accuracy, and Fluency
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 online English lessons
キーワード
主題Scheme Other
主題 speaking presentation
キーワード
主題Scheme Other
主題 COVID-19
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 Sato, Tsuyoshi

× Sato, Tsuyoshi

Sato, Tsuyoshi

Search repository
Sato, Yuki

× Sato, Yuki

Sato, Yuki

Search repository
著者(ヨミ)
識別子Scheme WEKO
識別子 19037
姓名 サトウ, ツヨシ
著者(ヨミ)
識別子Scheme WEKO
識別子 21485
姓名 サトウ, ユキ
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 19036
識別子Scheme 研究者総覧
識別子URI http://hue2.jm.hirosaki-u.ac.jp/html/200000286_ja.html
識別子 200000286
姓名 佐藤, 剛
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 21483
姓名 佐藤, ゆき
著者所属
値 弘前大学教育学部
著者所属
値 弘前大学教育学部学校教育教員養成課程初等中等教育専攻
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 During the new coronavirus disease (COVID-19) pandemic, more schools have started online English classes in 2019. However, there is little agreement on the differences in students' performances between online and face-to­face lessons. Therefore, this study examines the differences in the speech performance of 61 university students vis-à-vis face-to-face and online classes in terms of grammatical accuracy, speed fluency, repair fluency, syntactic complexity, and lexical complexity. The results show that there are significant differences in the fluency of students' presentations between face-to-face and online classes, thus demonstrating that students are able to speak English more fluently and with fewer false starts or unnecessary repetitions in online classes. A possible reason for this finding is that the participants of this study are at the beginner level; thus, it is suggested that they do not have confidence in speaking English in the physical presence of many classmates. However, students are able to speak English with less pressure in online classes, thereby resulting in significant differences. Based on the findings, this article elucidates the growth of online lessons, especially during the COVID-19 pandemic, and includes some implications about how teachers use both face-to-face and online instructional formats.
書誌情報 弘前大学教養教育開発実践ジャーナル

巻 6, p. 17-26, 発行日 2022-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2432-7417
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12787364
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
その他のタイトル
その他のタイトル オンライン授業と対面授業における大学生のスピーチパフォーマンスの比較 ―複雑さ・正確さ・流暢さの観点から―
出版者
出版者 弘前大学 教育推進機構 教養教育開発実践センター
資源タイプ
値 Article
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 09:56:41.783595
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3