WEKO3
アイテム
Reflecting on LMS-Integrated Peer Review in First-Year University EFL Courses
http://hdl.handle.net/10129/00007953
http://hdl.handle.net/10129/000079533fb40b9b-9557-4add-bf6a-4beb16a815b5
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2022-08-02 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | Reflecting on LMS-Integrated Peer Review in First-Year University EFL Courses | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | eng | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | peer review | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | feedback | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | LMS | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
著者 |
ソロモン, ジョシュア リー
× ソロモン, ジョシュア リー
|
|||||||||||||
著者別名 | ||||||||||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||||||||||
識別子 | 18978 | |||||||||||||
識別子Scheme | 研究者総覧 | |||||||||||||
識別子URI | http://hue2.jm.hirosaki-u.ac.jp/html/200000644_ja.html | |||||||||||||
識別子 | 200000644 | |||||||||||||
姓名 | ソロモン, ジョシュア リー | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
姓名 | Solomon, Joshua Lee | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
姓名 | ソロモン, ジョシュア リー | |||||||||||||
言語 | ja-Kana | |||||||||||||
姓 | ソロモン | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
姓 | Solomon | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
姓 | ソロモン | |||||||||||||
言語 | ja-Kana | |||||||||||||
名 | ジョシュア リー | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
名 | Joshua Lee | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
名 | ジョシュア リー | |||||||||||||
言語 | ja-Kana | |||||||||||||
識別子Scheme | ISNI | |||||||||||||
識別子URI | http://www.isni.org/isni/ | |||||||||||||
著者所属 | ||||||||||||||
弘前大学教育推進機構教養教育開発実践センター | ||||||||||||||
抄録 | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||
内容記述 | This practical report reviews the extensive use of LMS (learning-management system) integrated peer review in five first-year university English as a foreign-language classes: one advanced-level writing class, two advancedlevel speaking classes, and two advanced-level reading classes. It observes that while there is good evidence for the effectiveness of peer review activities and that incorporation into LMS technology provides some benefits, there were significant flaws in its execution in both writing and speaking contexts which resulted in a lower quality of student feedback and experience as peer reviewer. However, the instructor saw some qualitative improvements when implementing peer review the following semester during reading classes. | |||||||||||||
書誌情報 |
弘前大学教養教育開発実践ジャーナル 巻 6, p. 55-63, 発行日 2022-03-31 |
|||||||||||||
ISSN | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 2432-7417 | |||||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
収録物識別子 | AA12787364 | |||||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||
その他のタイトル | ||||||||||||||
その他のタイトル | 大学一年次生を対象とした教養教育英語科目における学習管理システムをもちいたピアレビューを振り返って | |||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | 弘前大学 教育推進機構 教養教育開発実践センター | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
値 | Article |