ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 78 教養教育開発実践センター
  2. 78a 弘前大学教養教育開発実践ジャーナル (Online ISSN: 2432-7425, Print ISSN: 2432-7417)
  3. 7号

教養教育における「哲学対話」の意義 ~授業実践の記録と分析~

http://hdl.handle.net/10129/0002000198
http://hdl.handle.net/10129/0002000198
3e488cd5-e29d-4312-8eb6-a50e5da01d7d
名前 / ファイル ライセンス アクション
kyoyokyoiku_7_1.pdf kyoyokyoiku_7_1.pdf (515 KB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-01-04
タイトル
タイトル 教養教育における「哲学対話」の意義 ~授業実践の記録と分析~
言語 ja
タイトル
タイトル Significance of the “Philosophical Dialogue” in Liberal Arts Education: Documentation and Analysis of Classroom Practice
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Liberal arts education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Philosophical dialogue
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Capital of experiences
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 清水, 稔

× 清水, 稔

ja 清水, 稔

Search repository
著者(ヨミ)
識別子Scheme WEKO
識別子 19564
姓名 シミズ, ミノル
言語 ja-Kana
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 19565
姓名 Shimizu, Minoru
言語 en
著者所属
言語 en
値 Faculty of Education, Hirosaki University
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Amid recent calls for a review of liberal arts education at universities, the effectiveness of the “philosophical dialogue” in educational activities has been attracting attention. This study aimed to examine the significance of the “philosophical dialogue” throughout the history of liberal arts ducation at universities and to verify its practical effectiveness. In the analysis and codification of the students’ post-class comments, “new ideas of my own,” “feeling of value for dialogue,” “revaluing past experiences,” “suggestions for future life,” and “inspiration” were the most frequent concepts found. Accordingly, the knowledge of philosophy and the place of the “philosophical dialogue” valorize personal experiences in a new way, thereby making personal experiences capital for the creation of new knowledge and idea. The present findings provide a perspective on the benefits of the “philosophical dialogue” in university liberal arts education.
言語 en
書誌情報 ja : 弘前大学教養教育開発実践ジャーナル

巻 7, p. 1-14, 発行日 2023-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 2432-7425
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12787364
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 弘前大学 教育推進機構 教養教育開発実践センター
言語 ja
資源タイプ
言語 ja
値 Article
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-01-04 07:06:32.594481
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3