Item type |
紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) |
公開日 |
2024-01-10 |
タイトル |
|
|
タイトル |
オンライン高大連携公開講座『津軽ライフ』 地理的空間を超える連携の試み |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
University-High School Open Lecture “Tsugaru Life”: A Test Course for Bridging Geographical Distance |
|
言語 |
en |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
キーワード |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
高大連携 |
キーワード |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
ハイブリッド型授業 |
キーワード |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
単位先行取得 |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
アクセス権 |
|
|
アクセス権 |
open access |
|
アクセス権URI |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
著者 |
片桐, 早苗
ソロモン, ジョシュア リー
ヤグノ, ライク
多田, 恵実
|
著者(ヨミ) |
|
|
|
識別子Scheme |
WEKO |
|
|
識別子 |
21381 |
|
|
姓名 |
カタギリ, サナエ |
|
|
言語 |
ja-Kana |
著者(ヨミ) |
|
|
|
識別子Scheme |
WEKO |
|
|
識別子 |
18978 |
|
|
識別子Scheme |
研究者総覧 |
|
|
識別子URI |
http://hue2.jm.hirosaki-u.ac.jp/html/##_ja.html |
|
|
識別子 |
200000644 |
|
|
姓名 |
ソロモン, ジョシュア リー |
|
|
言語 |
ja-Kana |
著者(ヨミ) |
|
|
|
識別子Scheme |
WEKO |
|
|
識別子 |
21380 |
|
|
識別子Scheme |
研究者総覧 |
|
|
識別子URI |
http://hue2.jm.hirosaki-u.ac.jp/html/##_ja.html |
|
|
識別子 |
200001260 |
|
|
姓名 |
ヤグノ, ライク |
|
|
言語 |
ja-Kana |
著者(ヨミ) |
|
|
|
識別子Scheme |
WEKO |
|
|
識別子 |
786 |
|
|
姓名 |
タダ, メグミ |
|
|
言語 |
ja-Kana |
著者別名 |
|
|
|
識別子Scheme |
WEKO |
|
|
識別子 |
21383 |
|
|
姓名 |
Katagiri, Sanae |
|
|
言語 |
en |
著者別名 |
|
|
|
識別子Scheme |
WEKO |
|
|
識別子 |
18978 |
|
|
識別子Scheme |
研究者総覧 |
|
|
識別子URI |
http://hue2.jm.hirosaki-u.ac.jp/html/200000644_ja.html |
|
|
識別子 |
200000644 |
|
|
姓名 |
Solomon, Joshua Lee |
|
|
言語 |
en |
|
|
姓 |
ソロモン |
|
|
言語 |
ja |
|
|
姓 |
Solomon |
|
|
言語 |
en |
|
|
姓 |
ソロモン |
|
|
言語 |
ja-Kana |
|
|
名 |
ジョシュア リー |
|
|
言語 |
ja |
|
|
名 |
Joshua Lee |
|
|
言語 |
en |
|
|
名 |
ジョシュア リー |
|
|
言語 |
ja-Kana |
|
|
|
識別子Scheme |
ISNI |
|
|
|
識別子URI |
http://www.isni.org/isni/ |
著者別名 |
|
|
|
識別子Scheme |
WEKO |
|
|
識別子 |
21380 |
|
|
識別子Scheme |
研究者総覧 |
|
|
識別子URI |
http://hue2.jm.hirosaki-u.ac.jp/html/200001260_ja.html |
|
|
識別子 |
200001260 |
|
|
姓名 |
Jagno, Reik |
|
|
言語 |
en |
|
|
姓 |
ヤグノ |
|
|
言語 |
ja |
|
|
姓 |
Jagno |
|
|
言語 |
en |
|
|
姓 |
ヤグノ |
|
|
言語 |
ja-Kana |
|
|
名 |
ライク |
|
|
言語 |
ja |
|
|
名 |
Reik |
|
|
言語 |
en |
|
|
名 |
ライク |
|
|
言語 |
ja-Kana |
|
|
|
識別子Scheme |
ISNI |
|
|
|
識別子URI |
http://www.isni.org/isni/ |
著者別名 |
|
|
|
識別子Scheme |
WEKO |
|
|
識別子 |
788 |
|
|
姓名 |
Tada, Megumi |
|
|
言語 |
en |
著者所属 |
|
|
言語 |
ja |
|
値 |
弘前大学 教養教育開発実践センター |
抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Abstract |
|
内容記述 |
This practical report reflects on a global studies liberal arts class conducted as a university-high school open lecture, dissecting and analyzing the experience with an eye toward future university-high school collaborations and hybrid-style classes. While this type of class was unprecedented in the university, as collaborations and technologically-augmented class styles can be expected only to increase, the purpose of this report is to offer perspective for educators interested in teaching in similar environments in the future. It begins by introducing the steps leading to the course implementation and concept behind the syllabus, followed by an explanation of the reasons for choosing the textbook, schedule, and grading policy. Next, it discusses the special circumstances of hybrid-style teaching: concretely, the types of technologies implemented, the layout of the physical and virtual classrooms, technical issues and solutions, as well as the process for involving guest speakers and conducting a virtual museum visit. Finally, it introduces the perspectives of both high school and university students who completed the course. |
|
言語 |
en |
書誌情報 |
ja : 弘前大学教養教育開発実践ジャーナル
巻 7,
p. 23-34,
発行日 2023-03-31
|
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
EISSN |
|
収録物識別子 |
2432-7425 |
書誌レコードID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA12787364 |
著者版フラグ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
出版者 |
|
|
出版者 |
弘前大学 教育推進機構 教養教育開発実践センター |
|
言語 |
ja |
資源タイプ |
|
|
言語 |
ja |
|
値 |
Article |