WEKO3
アイテム
発音中心の指導についての実践報告 シャドーイングにAI技術を適応すること
http://hdl.handle.net/10129/0002000200
http://hdl.handle.net/10129/00020002002d6d28d9-870e-4160-bae3-05afadc72d3f
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-01-10 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Practical Report on Tutoring Pronunciation: Applying AI Technology to Shadowing | |||||||||
言語 | en | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 発音中心の指導についての実践報告 シャドーイングにAI技術を適応すること | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | eng | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | AI evaluation | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Shadowing | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | EFL | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Pronunciation | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
著者 |
ソロモン, ジョシュア リー
× ソロモン, ジョシュア リー
|
|||||||||
著者(ヨミ) | ||||||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||||||
識別子 | 18978 | |||||||||
識別子Scheme | 研究者総覧 | |||||||||
識別子URI | http://hue2.jm.hirosaki-u.ac.jp/html/200000644_ja.html | |||||||||
識別子 | 200000644 | |||||||||
姓名 | ソロモン, ジョシュア リー | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
識別子Scheme | ISNI | |||||||||
識別子URI | http://www.isni.org/isni/ | |||||||||
著者別名 | ||||||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||||||
識別子 | 18978 | |||||||||
識別子Scheme | 研究者総覧 | |||||||||
識別子URI | http://hue2.jm.hirosaki-u.ac.jp/html/200000644_ja.html | |||||||||
識別子 | 200000644 | |||||||||
姓名 | Solomon, Joshua Lee | |||||||||
言語 | en | |||||||||
識別子Scheme | ISNI | |||||||||
識別子URI | http://www.isni.org/isni/ | |||||||||
著者所属 | ||||||||||
en | ||||||||||
Center for Liberal Arts Development and Practices, Hirosaki University | ||||||||||
著者所属 | ||||||||||
ja | ||||||||||
弘前大学教養教育開発実践センター | ||||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | This practical report introduces a small-scale series of weekly tutoring sessions, beginning on November 29, 2021, and continuing to the present (November 2022, at time of writing), involving 3 fourth-year medical students in a Japanese university. The goal of the sessions is to improve the learners’ speaking skills, with an emphasis on pronunciation. Over the course of the 11 months of training, the instructor adjusted the teaching method, beginning with traditional role-play drills before changing to AI-supported shadowing exercises. The AI technology utilized, “Reading Progress,” is included in the Microsoft Teams platform. After introducing the method and evolution of these sessions, the paper concludes by considering some of the benefits and drawbacks to the technologically-driven exercises. The primary purpose of this report is to discuss the AI technology and its suitability—or lack thereof—to classroom implementation. It ultimately suggests that despite certain limitations Reading Progress can be a useful tool for reducing the educator’s burden in certain cases. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
書誌情報 |
ja : 弘前大学教養教育開発実践ジャーナル 巻 7, p. 35-42, 発行日 2023-03-31 |
|||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||||||
収録物識別子 | 2432-7425 | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA12787364 | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 弘前大学 教育推進機構 教養教育開発実践センター | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
値 | Article |