ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 78 教養教育開発実践センター
  2. 78a 弘前大学教養教育開発実践ジャーナル (Online ISSN: 2432-7425, Print ISSN: 2432-7417)
  3. 8号

English Communication A における論理展開に焦点を当てたマイクロ・ディベートの実践

http://hdl.handle.net/10129/0002000465
http://hdl.handle.net/10129/0002000465
c4a560dc-4db3-4bee-bca0-f436d7894f6c
名前 / ファイル ライセンス アクション
kyoyokyoiku_8_49.pdf kyoyokyoiku_8_49.pdf (1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-06-07
タイトル
タイトル English Communication A における論理展開に焦点を当てたマイクロ・ディベートの実践
言語 ja
タイトル
タイトル The Practice of Micro-Debates in English Communication A with a Focus on Logical Development
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 ディベート
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 スピーキング指導
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 論理展開
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 佐藤, 剛

× 佐藤, 剛

ja 佐藤, 剛

Search repository
著者別名
姓名 Tsuyoshi, Sato
言語 en
著者所属
言語 ja
値 弘前大学教育学部
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper addresses two instructional challenges derived from Sato’s (2022) report on micro-debates in English Communication A classes: the necessity for longitudinal debate instruction and the need for explicit guidance on logical argumentation. The report outlines practical strategies to enhance the logical coherence of students’ English oral discourse during micro-debates. It introduces micro-micro-debates as routine activities, encouraging brief exchanges of opinions on debatable topics. In addition, prior to mini-debates, explicit instruction on logical claims was provided, using familiar topics like the preference between dogs and cats as examples. Text mining analysis of adjudicative remarks revealed that students utilize expressions like not, but, however, also, example, and base to clarify information relevance. Moreover, positive evaluations highlighted students’ incorporation of concrete examples based on factual information, such as Guinness World Record references. A comparison of 2022 and 2023 data describes shifts in characteristic terms, indicating nuanced changes in students’ discourse. Despite observed positive outcomes regarding the micro-debates, they are distinct from regular-sized debates, and future research will be necessary to explore the transference of skills between these two forms.
言語 en
書誌情報 ja : 弘前大学教養教育開発実践ジャーナル

巻 8, p. 49-61, 発行日 2024-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 2432-7425
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12787364
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 弘前大学 教育推進機構 教養教育開発実践センター
言語 ja
資源タイプ
言語 ja
値 Article
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-06-07 06:14:54.494924
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3