WEKO3
アイテム
English Communication A における論理展開に焦点を当てたマイクロ・ディベートの実践
http://hdl.handle.net/10129/0002000465
http://hdl.handle.net/10129/0002000465c4a560dc-4db3-4bee-bca0-f436d7894f6c
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-06-07 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | English Communication A における論理展開に焦点を当てたマイクロ・ディベートの実践 | |||||||
言語 | ja | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | The Practice of Micro-Debates in English Communication A with a Focus on Logical Development | |||||||
言語 | en | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | ja | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | ディベート | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | ja | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | スピーキング指導 | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | ja | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 論理展開 | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
アクセス権 | ||||||||
アクセス権 | open access | |||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||
著者 |
佐藤, 剛
× 佐藤, 剛
|
|||||||
著者別名 | ||||||||
姓名 | Tsuyoshi, Sato | |||||||
言語 | en | |||||||
著者所属 | ||||||||
ja | ||||||||
弘前大学教育学部 | ||||||||
抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||
内容記述 | This paper addresses two instructional challenges derived from Sato’s (2022) report on micro-debates in English Communication A classes: the necessity for longitudinal debate instruction and the need for explicit guidance on logical argumentation. The report outlines practical strategies to enhance the logical coherence of students’ English oral discourse during micro-debates. It introduces micro-micro-debates as routine activities, encouraging brief exchanges of opinions on debatable topics. In addition, prior to mini-debates, explicit instruction on logical claims was provided, using familiar topics like the preference between dogs and cats as examples. Text mining analysis of adjudicative remarks revealed that students utilize expressions like not, but, however, also, example, and base to clarify information relevance. Moreover, positive evaluations highlighted students’ incorporation of concrete examples based on factual information, such as Guinness World Record references. A comparison of 2022 and 2023 data describes shifts in characteristic terms, indicating nuanced changes in students’ discourse. Despite observed positive outcomes regarding the micro-debates, they are distinct from regular-sized debates, and future research will be necessary to explore the transference of skills between these two forms. | |||||||
言語 | en | |||||||
書誌情報 |
ja : 弘前大学教養教育開発実践ジャーナル 巻 8, p. 49-61, 発行日 2024-03-31 |
|||||||
ISSN | ||||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||||
収録物識別子 | 2432-7425 | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA12787364 | |||||||
著者版フラグ | ||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||
出版者 | ||||||||
出版者 | 弘前大学 教育推進機構 教養教育開発実践センター | |||||||
言語 | ja | |||||||
資源タイプ | ||||||||
言語 | ja | |||||||
値 | Article |