ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 78 教養教育開発実践センター
  2. 78a 弘前大学教養教育開発実践ジャーナル (Online ISSN: 2432-7425, Print ISSN: 2432-7417)
  3. 9号

「5分間多読レベル測定法」の開発とその有効性  ─教養教育英語科目への導入に向けて─

http://hdl.handle.net/10129/0002000824
http://hdl.handle.net/10129/0002000824
50ea1b77-ce75-418f-82c7-e13ea86ee192
名前 / ファイル ライセンス アクション
kyoyokyoiku_9_1.pdf kyoyokyoiku_9_1.pdf (672 KB)
Item type リポジトリ登録用アイテムタイプ(シンプル)(1)
公開日 2025-04-01
タイトル
タイトル 「5分間多読レベル測定法」の開発とその有効性  ─教養教育英語科目への導入に向けて─
言語 ja
タイトル
タイトル Development and Assessment of the Five-Minute Measurement of Extensive Reading Level: Towards Implementation into Liberal Arts English Courses
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 多読
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 レベル測定
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 教養教育英語科目
資源タイプ
資源タイプ識別子(シンプル) http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ(シンプル) departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 立田,夏子

× 立田,夏子

ja 立田,夏子
弘前大学教育推進機構教養教育開発実践センター

en Natsuko Tatsuta

Search repository
小野寺,進

× 小野寺,進

ja 小野寺,進
弘前大学教育推進機構
弘前大学人文社会科学部

en Tatsuta Natsuko
Susumu Onodera

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this study is to develop and assess a Five-Minute Measurement of Extensive Reading Level (5M-ER), which could then be implemented into Liberal Arts English courses. This measurement was developed using the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR) to identify the starting Extensive Reading level for English learners with similar CEFR proficiency but differing reading skills. First-year university students (N = 400) with CEFR A1 were divided into two groups: Group A (n = 236) and Group B (n = 164). The groups differed based on the Extensive Reading in-class activities they completed during the first 10 minutes of class; Group A engaged in group and classroom activities related to the books they read outside of class time, while Group B read books during class time. On the first day of class, students took the 5MER to evaluate their English reading levels. Based on the number of words read within five minutes, they began Extensive Reading at an appropriate level such as Starter Level and Stage 1. A Mann-Whitney U test was conducted using an end of semester questionnaire that measured students’ perceived effectiveness of the 5M-ER and the Extensive Reading used for the class. Results showed no significant effect between the groups. This study suggests that the 5M-ER could be an effective measurement tool for Extensive Reading in Liberal Arts English courses regardless of the different types of Extensive Reading in-class activities employed.
言語 en
書誌情報 ja : 弘前大学教養教育開発実践ジャーナル

巻 9, p. 1-12, 発行日 2025-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 2432-7425
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12787364
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 弘前大学 教育推進機構 教養教育開発実践センター
言語 ja
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-04-01 06:28:49.024280
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3