ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 20 教育学部・教育学研究科
  2. 20b-01 弘前大学教育学部紀要
  3. ~100号
  4. 91号

The Effects of Word Guessing Strategy Instruction on Reading Comprehension

http://hdl.handle.net/10129/539
http://hdl.handle.net/10129/539
677d0b1a-33be-4b72-a5cf-01208ba06064
名前 / ファイル ライセンス アクション
AN00211590_91_75.pdf AN00211590_91_75.pdf (573.0 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2008-06-02
タイトル
タイトル The Effects of Word Guessing Strategy Instruction on Reading Comprehension
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 reading comprehension
キーワード
主題Scheme Other
主題 word guessing strategy
キーワード
主題Scheme Other
主題 learner strategy training
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 Kojima, Hideo

× Kojima, Hideo

Kojima, Hideo

Search repository
Narita, Hiroyuki

× Narita, Hiroyuki

Narita, Hiroyuki

Search repository
著者(ヨミ)
識別子Scheme WEKO
識別子 5836
姓名 コジマ, ヒデオ
著者(ヨミ)
識別子Scheme WEKO
識別子 5886
姓名 ナリタ, ヒロユキ
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 5837
姓名 小嶋, 英夫
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 5888
姓名 成田, 博之
著者所属
値 Department of English, Faculty of Education, Hirosaki University
著者所属
値 Aomori Commercial High School
著者所属
値 弘前大学教育学部英語教育講座
著者所属
値 青森商業高校
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Recently many learning theorists have advocated teaching students to use a variety of reading
strategies or skills in order to read better. The success of recent studies involving the explicit
training of children in the comprehension strategies in L1 reading suggests the feasibility of
improving L2 students' reading comprehension. This study aims to explore the effects of word
guessing strategy instruction on reading comprehension. 76 Japanese high school students (29
boys and 47 girls) in two groups engaged in different reading lessons for three months: one
group took reading lessons planned by grammar translation method and the other got the
explicit word guessing strategy training. The results of the post-reading comprehension test
and the post-word guessing test indicated that the word guessing strategy training had an
influence on reading comprehension and that the ability of guessing the meaning of unfamiliar
words extended significantly at .01 level. This suggests that word guessing strategy training
can be a facilitative approach to improving Japanese students' reading comprehension.
引用
内容記述タイプ Other
内容記述 弘前大学教育学部紀要. 91, 2004, p.75-83
書誌情報 弘前大学教育学部紀要

号 91, p. 75-83, 発行日 2004-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0439-1713
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00211590
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 375.8
その他のタイトル
その他のタイトル 未知語の推測ストラテジー訓練が読解力に与える影響
タイトル(ヨミ)
その他のタイトル ミチゴ ノ スイソク ストラテジー クンレン ガ ドッカイリョク ニ アタエル エイキョウ
NIIサブジェクト
主題Scheme Other
主題 教育・教育学
出版者
出版者 弘前大学教育学部
資源タイプ
値 Article
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 10:43:26.798267
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3