ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 20 教育学部・教育学研究科
  2. 20b-01 弘前大学教育学部紀要
  3. ~100号
  4. 91号

Language Learning Strategy Use by Japanese Senior High School Students

http://hdl.handle.net/10129/540
http://hdl.handle.net/10129/540
4c0fc40a-42c8-420b-8487-aa61e3ea180c
名前 / ファイル ライセンス アクション
AN00211590_91_85.pdf AN00211590_91_85.pdf (1.6 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2008-06-02
タイトル
タイトル Language Learning Strategy Use by Japanese Senior High School Students
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 language learning strategies
キーワード
主題Scheme Other
主題 learner autonomy
キーワード
主題Scheme Other
主題 learner strategy training
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 Kojima, Hideo

× Kojima, Hideo

Kojima, Hideo

Search repository
Yoshikawa, Chieko

× Yoshikawa, Chieko

Yoshikawa, Chieko

Search repository
著者(ヨミ)
識別子Scheme WEKO
識別子 5836
姓名 コジマ, ヒデオ
著者(ヨミ)
識別子Scheme WEKO
識別子 5891
姓名 ヨシカワ, チエコ
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 5837
姓名 小嶋, 英夫
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 5893
姓名 吉川, 智恵子
著者所属
値 Department of English, Faculty of Education, Hirosaki University
著者所属
値 Graduae School of Education, Hirosaki University
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In the learner-centered classroom, teachers should be interested in helping students learn how
to learn and develop learner autonomy. This study aims to investigate the tendencies of
language learning strategy use by Japanese high school students and to consider some
implications for learner strategy training. Oxford's (1990) Strategy Inventory for Language
Learning (SILL) was administered to 198 first-year senior high school students. As a result, we
found various features of their strategy use. Findings indicate that metacognitive strategies
would be a key for them to be better learners and that language learning strategy training will
help them become more autonomous in their EFL (English as a foreign language) learning.
引用
内容記述タイプ Other
内容記述 弘前大学教育学部紀要. 91, 2004, p.85-95
書誌情報 弘前大学教育学部紀要

号 91, p. 85-95, 発行日 2004-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0439-1713
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00211590
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 375.8
その他のタイトル
その他のタイトル 日本人高校生による言語学習方略使用
タイトル(ヨミ)
その他のタイトル ニホンジン コウコウセイ ニヨル ゲンゴ ガクシュウ ホウリャク シヨウ
NIIサブジェクト
主題Scheme Other
主題 教育・教育学
出版者
出版者 弘前大学教育学部
資源タイプ
値 Article
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 10:43:28.164642
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3