WEKO3
アイテム
Language Learning Strategy Use by Japanese Senior High School Students
http://hdl.handle.net/10129/540
http://hdl.handle.net/10129/5404c0fc40a-42c8-420b-8487-aa61e3ea180c
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2008-06-02 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Language Learning Strategy Use by Japanese Senior High School Students | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | eng | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | language learning strategies | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | learner autonomy | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | learner strategy training | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
著者 |
Kojima, Hideo
× Kojima, Hideo
× Yoshikawa, Chieko
|
|||||||||
著者(ヨミ) | ||||||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||||||
識別子 | 5836 | |||||||||
姓名 | コジマ, ヒデオ | |||||||||
著者(ヨミ) | ||||||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||||||
識別子 | 5891 | |||||||||
姓名 | ヨシカワ, チエコ | |||||||||
著者別名 | ||||||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||||||
識別子 | 5837 | |||||||||
姓名 | 小嶋, 英夫 | |||||||||
著者別名 | ||||||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||||||
識別子 | 5893 | |||||||||
姓名 | 吉川, 智恵子 | |||||||||
著者所属 | ||||||||||
Department of English, Faculty of Education, Hirosaki University | ||||||||||
著者所属 | ||||||||||
Graduae School of Education, Hirosaki University | ||||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | In the learner-centered classroom, teachers should be interested in helping students learn how to learn and develop learner autonomy. This study aims to investigate the tendencies of language learning strategy use by Japanese high school students and to consider some implications for learner strategy training. Oxford's (1990) Strategy Inventory for Language Learning (SILL) was administered to 198 first-year senior high school students. As a result, we found various features of their strategy use. Findings indicate that metacognitive strategies would be a key for them to be better learners and that language learning strategy training will help them become more autonomous in their EFL (English as a foreign language) learning. |
|||||||||
引用 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | 弘前大学教育学部紀要. 91, 2004, p.85-95 | |||||||||
書誌情報 |
弘前大学教育学部紀要 号 91, p. 85-95, 発行日 2004-03-31 |
|||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 0439-1713 | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AN00211590 | |||||||||
フォーマット | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
日本十進分類法 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 375.8 | |||||||||
その他のタイトル | ||||||||||
その他のタイトル | 日本人高校生による言語学習方略使用 | |||||||||
タイトル(ヨミ) | ||||||||||
その他のタイトル | ニホンジン コウコウセイ ニヨル ゲンゴ ガクシュウ ホウリャク シヨウ | |||||||||
NIIサブジェクト | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 教育・教育学 | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 弘前大学教育学部 | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
値 | Article |