WEKO3
アイテム
Teacher Roles in Learner-Centered Communicative EFL Instruction
http://hdl.handle.net/10129/544
http://hdl.handle.net/10129/544053f1132-8f6c-408c-b27f-1bb7e65a11ca
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
|
| Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2008-06-03 | |||||||||
| タイトル | ||||||||||
| タイトル | Teacher Roles in Learner-Centered Communicative EFL Instruction | |||||||||
| 言語 | ||||||||||
| 言語 | eng | |||||||||
| キーワード | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | Communicative Language Teaching | |||||||||
| キーワード | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | learner/teacher autonomy | |||||||||
| キーワード | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | learner-centeredness | |||||||||
| キーワード | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | teacher roles | |||||||||
| 資源タイプ | ||||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
| 資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
| 著者 |
Kojima, Hideo
× Kojima, Hideo
× Kojima, Yuko
|
|||||||||
| 著者(ヨミ) | ||||||||||
| 識別子Scheme | WEKO | |||||||||
| 識別子 | 5836 | |||||||||
| 姓名 | コジマ, ヒデオ | |||||||||
| 著者(ヨミ) | ||||||||||
| 識別子Scheme | WEKO | |||||||||
| 識別子 | 6095 | |||||||||
| 姓名 | コジマ, ユウコ | |||||||||
| 著者別名 | ||||||||||
| 識別子Scheme | WEKO | |||||||||
| 識別子 | 5837 | |||||||||
| 姓名 | 小嶋, 英夫 | |||||||||
| 著者別名 | ||||||||||
| 識別子Scheme | WEKO | |||||||||
| 識別子 | 6097 | |||||||||
| 姓名 | 小嶋, 裕子 | |||||||||
| 著者所属 | ||||||||||
| 値 | Department of English, Faculty of Education, Hirosaki University | |||||||||
| 著者所属 | ||||||||||
| 値 | Part-Time Teacher-English, Hirosaki University | |||||||||
| 著者所属 | ||||||||||
| 値 | 弘前大学教育学部英語教育講座 | |||||||||
| 著者所属 | ||||||||||
| 値 | 弘前大学英語非常勤講師 | |||||||||
| 抄録 | ||||||||||
| 内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
| 内容記述 | The recent interest shown in learner-centeredness in teaching English as a foreign language (EFL) in Japan revolves around a redefinition of the roles of students and teachers. In the learner-centered EFL classroom students are seen as being able to assume a more active and participatory role than is usual in the traditional teacher-centered EFL classroom. This paper is concerned with a parallel redefinition of teacher roles in learnercentered communicative EFL instruction. Teachers need to welcome their new functions as facilitators, information-gatherers, decision-makers, motivators, counselors and so on. Becoming an EFL teacher and teaching in a confident, competent, creative and ethical manner is a challenging and complex learning process, where teachers can learn from their teaching experiences, question the educational values, evaluate their own practice and develop their teacher-learner autonomy. |
|||||||||
| 引用 | ||||||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||||||
| 内容記述 | 弘前大学教育学部紀要. 94, 2005, p.59-72 | |||||||||
| 書誌情報 |
弘前大学教育学部紀要 号 94, p. 59-72, 発行日 2005-10-07 |
|||||||||
| ISSN | ||||||||||
| 収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
| 収録物識別子 | 0439-1713 | |||||||||
| 書誌レコードID | ||||||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
| 収録物識別子 | AN00211590 | |||||||||
| フォーマット | ||||||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||||||
| 内容記述 | application/pdf | |||||||||
| 出版タイプ | ||||||||||
| 出版タイプ | VoR | |||||||||
| 出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
| 日本十進分類法 | ||||||||||
| 主題Scheme | NDC | |||||||||
| 主題 | 375.8 | |||||||||
| その他のタイトル | ||||||||||
| その他のタイトル | 学習者中心のコミュニカティブな英語授業における指導者の役割 | |||||||||
| タイトル(ヨミ) | ||||||||||
| その他のタイトル | ガクシュウシャ チュウシン ノ コミュニカルナ エイゴ ジュギョウ ニオケル シドウシャ ノ ヤクワリ | |||||||||
| NIIサブジェクト | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | 教育・教育学 | |||||||||
| 出版者 | ||||||||||
| 出版者 | 弘前大学教育学部 | |||||||||
| 資源タイプ | ||||||||||
| 値 | Article | |||||||||