ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 20 教育学部・教育学研究科
  2. 20b-01 弘前大学教育学部紀要
  3. ~100号
  4. 94号

Teacher Roles in Learner-Centered Communicative EFL Instruction

http://hdl.handle.net/10129/544
http://hdl.handle.net/10129/544
053f1132-8f6c-408c-b27f-1bb7e65a11ca
名前 / ファイル ライセンス アクション
AN00211590_94_59.pdf AN00211590_94_59.pdf (822.1 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2008-06-03
タイトル
タイトル Teacher Roles in Learner-Centered Communicative EFL Instruction
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 Communicative Language Teaching
キーワード
主題Scheme Other
主題 learner/teacher autonomy
キーワード
主題Scheme Other
主題 learner-centeredness
キーワード
主題Scheme Other
主題 teacher roles
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 Kojima, Hideo

× Kojima, Hideo

Kojima, Hideo

Search repository
Kojima, Yuko

× Kojima, Yuko

Kojima, Yuko

Search repository
著者(ヨミ)
識別子Scheme WEKO
識別子 5836
姓名 コジマ, ヒデオ
著者(ヨミ)
識別子Scheme WEKO
識別子 6095
姓名 コジマ, ユウコ
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 5837
姓名 小嶋, 英夫
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 6097
姓名 小嶋, 裕子
著者所属
値 Department of English, Faculty of Education, Hirosaki University
著者所属
値 Part-Time Teacher-English, Hirosaki University
著者所属
値 弘前大学教育学部英語教育講座
著者所属
値 弘前大学英語非常勤講師
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The recent interest shown in learner-centeredness in teaching English as a foreign
language (EFL) in Japan revolves around a redefinition of the roles of students and teachers.
In the learner-centered EFL classroom students are seen as being able to assume a more
active and participatory role than is usual in the traditional teacher-centered EFL
classroom. This paper is concerned with a parallel redefinition of teacher roles in learnercentered
communicative EFL instruction. Teachers need to welcome their new functions
as facilitators, information-gatherers, decision-makers, motivators, counselors and so on.
Becoming an EFL teacher and teaching in a confident, competent, creative and ethical
manner is a challenging and complex learning process, where teachers can learn from their
teaching experiences, question the educational values, evaluate their own practice and
develop their teacher-learner autonomy.
引用
内容記述タイプ Other
内容記述 弘前大学教育学部紀要. 94, 2005, p.59-72
書誌情報 弘前大学教育学部紀要

号 94, p. 59-72, 発行日 2005-10-07
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0439-1713
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00211590
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 375.8
その他のタイトル
その他のタイトル 学習者中心のコミュニカティブな英語授業における指導者の役割
タイトル(ヨミ)
その他のタイトル ガクシュウシャ チュウシン ノ コミュニカルナ エイゴ ジュギョウ ニオケル シドウシャ ノ ヤクワリ
NIIサブジェクト
主題Scheme Other
主題 教育・教育学
出版者
出版者 弘前大学教育学部
資源タイプ
値 Article
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 09:38:31.119891
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3