WEKO3
アイテム
Language Training for EFL Teaching at the University of Toronto : Approaches and Teacher Roles
http://hdl.handle.net/10129/790
http://hdl.handle.net/10129/79004aec0bb-053b-4d57-8d41-0dc2946b0a4f
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2008-11-25 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Language Training for EFL Teaching at the University of Toronto : Approaches and Teacher Roles | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | eng | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | EFL teacher education | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | CLT | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | teacher roles | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | communicative competence | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | autonomy | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
著者 |
Kojima, Hideo
× Kojima, Hideo
× Sasaki, Hitomi
|
|||||||||
著者(ヨミ) | ||||||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||||||
識別子 | 5836 | |||||||||
姓名 | コジマ, ヒデオ | |||||||||
著者(ヨミ) | ||||||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||||||
識別子 | 6402 | |||||||||
姓名 | ササキ, ヒトミ | |||||||||
著者別名 | ||||||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||||||
識別子 | 5837 | |||||||||
姓名 | 小嶋, 英夫 | |||||||||
著者別名 | ||||||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||||||
識別子 | 6404 | |||||||||
姓名 | 佐々木, ひとみ | |||||||||
著者所属 | ||||||||||
値 | Department of English, Faculty of Education, Hirosaki University | |||||||||
著者所属 | ||||||||||
値 | Tokyo Academy, Akita School | |||||||||
著者所属 | ||||||||||
値 | 弘前大学教育学部英語教育講座 | |||||||||
著者所属 | ||||||||||
値 | 東京アカデミー秋田校 | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | Today, Japanese teachers of English as a foreign language (EFL) are involved in a large scale of educational reform. They are expected to develop their professional competence and autonomy by the Japan Ministry of Education, Culture, Science, and Technology (MEXT), which encourages them to implement Communicative Language Teaching (CLT) in their classes. This paper focuses on language training for EFL teaching at the University Toronto, and aims to examine how an instructor of the course (Instructor X) implemented CLT and what roles she played in the course. Sasaki, one of the authors, participated in the course as a student. We analyzed a variety of data, such as Sasaki’s observations/ reflections, learning/teaching materials, Instructor X’s teaching methods, the syllabus of the course, and the results of the questionnaires administered to the students and Instructor X. We recognized Instructor X’s teaching principles and her effective approaches to the course, and considered some pedagogical implications for EFL teacher education in Japan. A teacher education course will be the product of the designers' and deliverers' educational philosophy. |
|||||||||
引用 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | 弘前大学教育学部紀要. 100, 2008, p.57-68 | |||||||||
書誌情報 |
弘前大学教育学部紀要 号 100, p. 57-68, 発行日 2008-10-06 |
|||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 0439-1713 | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AN00211590 | |||||||||
フォーマット | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
日本十進分類法 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 375.8 | |||||||||
その他のタイトル | ||||||||||
その他のタイトル | トロント大学におけるEFL教授のための言語研修 : アプローチと指導者の役割 | |||||||||
タイトル(ヨミ) | ||||||||||
その他のタイトル | トロント ダイガク ニオケル EFL キョウジュ ノタメノ ゲンゴ ケンシュウ : アプローチ ト シドウシャ ノ ヤクワリ | |||||||||
NIIサブジェクト | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 教育・教育学 | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 弘前大学教育学部 | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
値 | Article |