ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 20 教育学部・教育学研究科
  2. 20b-01 弘前大学教育学部紀要
  3. ~100号
  4. 100号

Language Training for EFL Teaching at the University of Toronto : Approaches and Teacher Roles

http://hdl.handle.net/10129/790
http://hdl.handle.net/10129/790
04aec0bb-053b-4d57-8d41-0dc2946b0a4f
名前 / ファイル ライセンス アクション
AN00211590_100_57.pdf AN00211590_100_57.pdf (1.9 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2008-11-25
タイトル
タイトル Language Training for EFL Teaching at the University of Toronto : Approaches and Teacher Roles
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 EFL teacher education
キーワード
主題Scheme Other
主題 CLT
キーワード
主題Scheme Other
主題 teacher roles
キーワード
主題Scheme Other
主題 communicative competence
キーワード
主題Scheme Other
主題 autonomy
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 Kojima, Hideo

× Kojima, Hideo

Kojima, Hideo

Search repository
Sasaki, Hitomi

× Sasaki, Hitomi

Sasaki, Hitomi

Search repository
著者(ヨミ)
識別子Scheme WEKO
識別子 5836
姓名 コジマ, ヒデオ
著者(ヨミ)
識別子Scheme WEKO
識別子 6402
姓名 ササキ, ヒトミ
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 5837
姓名 小嶋, 英夫
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 6404
姓名 佐々木, ひとみ
著者所属
値 Department of English, Faculty of Education, Hirosaki University
著者所属
値 Tokyo Academy, Akita School
著者所属
値 弘前大学教育学部英語教育講座
著者所属
値 東京アカデミー秋田校
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Today, Japanese teachers of English as a foreign language (EFL) are involved in a large scale of
educational reform. They are expected to develop their professional competence and autonomy by the
Japan Ministry of Education, Culture, Science, and Technology (MEXT), which encourages them to
implement Communicative Language Teaching (CLT) in their classes. This paper focuses on language
training for EFL teaching at the University Toronto, and aims to examine how an instructor of the
course (Instructor X) implemented CLT and what roles she played in the course. Sasaki, one of the
authors, participated in the course as a student. We analyzed a variety of data, such as Sasaki’s observations/
reflections, learning/teaching materials, Instructor X’s teaching methods, the syllabus of the course, and
the results of the questionnaires administered to the students and Instructor X. We recognized Instructor
X’s teaching principles and her effective approaches to the course, and considered some pedagogical
implications for EFL teacher education in Japan. A teacher education course will be the product of the
designers' and deliverers' educational philosophy.
引用
内容記述タイプ Other
内容記述 弘前大学教育学部紀要. 100, 2008, p.57-68
書誌情報 弘前大学教育学部紀要

号 100, p. 57-68, 発行日 2008-10-06
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0439-1713
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00211590
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 375.8
その他のタイトル
その他のタイトル トロント大学におけるEFL教授のための言語研修 : アプローチと指導者の役割
タイトル(ヨミ)
その他のタイトル トロント ダイガク ニオケル EFL キョウジュ ノタメノ ゲンゴ ケンシュウ : アプローチ ト シドウシャ ノ ヤクワリ
NIIサブジェクト
主題Scheme Other
主題 教育・教育学
出版者
出版者 弘前大学教育学部
資源タイプ
値 Article
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 10:43:36.850405
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3