ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 20 教育学部・教育学研究科
  2. 20b-01 弘前大学教育学部紀要
  3. 101~120号
  4. 105号

Development of Coping Processes Against“ Listening Stress”

http://hdl.handle.net/10129/4457
http://hdl.handle.net/10129/4457
b86e3e42-0a93-4564-9075-8c1c94cbbe02
名前 / ファイル ライセンス アクション
BFEduHirosaki_105_125.pdf BFEduHirosaki_105_125.pdf (1.5 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2011-06-03
タイトル
タイトル Development of Coping Processes Against“ Listening Stress”
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 listening
キーワード
主題Scheme Other
主題 stress
キーワード
主題Scheme Other
主題 anxiety
キーワード
主題Scheme Other
主題 coping
キーワード
主題Scheme Other
主題 circular mechanism
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 Noro, Tokuji

× Noro, Tokuji

Noro, Tokuji

Search repository
著者(ヨミ)
識別子Scheme WEKO
識別子 6522
姓名 ノロ, トクジ
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 6521
識別子Scheme 研究者総覧
識別子URI http://hue2.jm.hirosaki-u.ac.jp/html/176_ja.html
識別子 176
姓名 Noro, Tokuji
著者所属
値 弘前大学教育学部附属教育実践総合センター
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The present study reexamines the model of the cognitive appraisal process and circular mechanisms of“listening stress” conceptualized and designed by the present author. It has been pointed out that the model did not adequately organize the coping component, causing logical incoherence. The role of listening commitments in reappraisal has been also questioned. By reviewingpsychological stress theories, this study reorganizes the coping component of the appraisal model and reformulates listening commitments and reappraisal with the idea of cognitive reframing. It alsoexamines the results of a small-scale pilot study exploring the development of these coping processes conducted by the present author to provide basic data for more detailed future research, specifically pointing to the important role of social support in their development. Future research needs more empirical data, both quantitative and qualitative, and situation-specific analysis of them, so that more detailed and psychologically-real delineation of the mechanisms of the use and development of coping against listening stress should become possible.
引用
内容記述タイプ Other
内容記述 弘前大学教育学部紀要. 105, 2011, p.125-132
書誌情報 弘前大学教育学部紀要

号 105, p. 125-132, 発行日 2011-03-23
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0439-1713
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00211590
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 375.89
その他のタイトル
その他のタイトル 「リスニングストレス」の対処過程の発達
NIIサブジェクト
主題Scheme Other
主題 教育・教育学
出版者
出版者 弘前大学教育学部
資源タイプ
値 Article
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 11:25:21.942005
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3