WEKO3
アイテム
Development of Coping Processes Against“ Listening Stress”
http://hdl.handle.net/10129/4457
http://hdl.handle.net/10129/4457b86e3e42-0a93-4564-9075-8c1c94cbbe02
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2011-06-03 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | Development of Coping Processes Against“ Listening Stress” | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | eng | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | listening | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | stress | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | anxiety | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | coping | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | circular mechanism | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
著者 |
Noro, Tokuji
× Noro, Tokuji
|
|||||||
著者(ヨミ) | ||||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||||
識別子 | 6522 | |||||||
姓名 | ノロ, トクジ | |||||||
著者別名 | ||||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||||
識別子 | 6521 | |||||||
識別子Scheme | 研究者総覧 | |||||||
識別子URI | http://hue2.jm.hirosaki-u.ac.jp/html/176_ja.html | |||||||
識別子 | 176 | |||||||
姓名 | Noro, Tokuji | |||||||
著者所属 | ||||||||
弘前大学教育学部附属教育実践総合センター | ||||||||
抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||
内容記述 | The present study reexamines the model of the cognitive appraisal process and circular mechanisms of“listening stress” conceptualized and designed by the present author. It has been pointed out that the model did not adequately organize the coping component, causing logical incoherence. The role of listening commitments in reappraisal has been also questioned. By reviewingpsychological stress theories, this study reorganizes the coping component of the appraisal model and reformulates listening commitments and reappraisal with the idea of cognitive reframing. It alsoexamines the results of a small-scale pilot study exploring the development of these coping processes conducted by the present author to provide basic data for more detailed future research, specifically pointing to the important role of social support in their development. Future research needs more empirical data, both quantitative and qualitative, and situation-specific analysis of them, so that more detailed and psychologically-real delineation of the mechanisms of the use and development of coping against listening stress should become possible. | |||||||
引用 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 弘前大学教育学部紀要. 105, 2011, p.125-132 | |||||||
書誌情報 |
弘前大学教育学部紀要 号 105, p. 125-132, 発行日 2011-03-23 |
|||||||
ISSN | ||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||
収録物識別子 | 0439-1713 | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN00211590 | |||||||
著者版フラグ | ||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||
日本十進分類法 | ||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||
主題 | 375.89 | |||||||
その他のタイトル | ||||||||
その他のタイトル | 「リスニングストレス」の対処過程の発達 | |||||||
NIIサブジェクト | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 教育・教育学 | |||||||
出版者 | ||||||||
出版者 | 弘前大学教育学部 | |||||||
資源タイプ | ||||||||
値 | Article |