ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 20 教育学部・教育学研究科
  2. 20b-01 弘前大学教育学部紀要
  3. 101~120号
  4. 116号第1分冊

A Dynamic Systems Approach to the Interaction Between WTC and Anxiety in L2 Oral Communication

http://hdl.handle.net/10129/6239
http://hdl.handle.net/10129/6239
0f162a67-bfc4-4914-9108-7183e732f817
名前 / ファイル ライセンス アクション
BFEduHirosaki_116_1_89.pdf BFEduHirosaki_116_1_89.pdf (235.1 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-11-13
タイトル
タイトル A Dynamic Systems Approach to the Interaction Between WTC and Anxiety in L2 Oral Communication
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 willingness to communicate( WTC)
キーワード
主題Scheme Other
主題 anxiety
キーワード
主題Scheme Other
主題 dynamic systems theory
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 Noro, Tokuji

× Noro, Tokuji

Noro, Tokuji

Search repository
著者(ヨミ)
識別子Scheme WEKO
識別子 6522
姓名 ノロ, トクジ
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 6523
姓名 野呂, 徳治
著者所属
値 Department of English, Faculty of Education, Hirosaki University
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The present study explores the possibilities of employing a dynamic systems (DS) approach to the description and explanation of the mechanism of the dynamic interaction between willingness to communicate (WTC) and language anxiety in second language (L2) oral communication. The WTC–anxiety interaction is conceptualized as a unitary entity and reformulated as a self-organizing system. The WTC–anxiety interactive fluctuations are seen as transitioning of attractor states as a result of both the internal and external perturbation of the attractor. In addition to theoretical argument, the present study examines the observation records and on-site interview data obtained from Japanese L2 English learners who were staying in English-speaking countries for a short period of time( three weeks)and those for a longer period of time (more than six months). The DS approach in the examination of the WTC– anxiety interaction turned out to be both relevant and effective as providing a sound theoretical framework as well as useful conceptual tools. The comparative analysis of the data obtained from the two groups of L2 English learners evidenced the argument based on the DS approach and the abstraction of the four basic attractor states of the WTC–anxiety dynamic interaction
引用
内容記述タイプ Other
内容記述 弘前大学教育学部紀要, 116-1, p.89-95, 2016
書誌情報 弘前大学教育学部紀要

巻 116, 号 1, p. 89-95, 発行日 2016-10-14
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0439-1713
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00211590
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 375.8
その他のタイトル
その他のタイトル WTC と外国語学習不安の相互作用におけるダイナミックシステムズ・アプローチ
NIIサブジェクト
主題Scheme Other
主題 教育・教育学
出版者
出版者 弘前大学教育学部
資源タイプ
値 Article
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 11:06:25.647543
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3