WEKO3
アイテム
The Grammar Teaching Conundrum—A Refl ective Essay
http://hdl.handle.net/10129/5186
http://hdl.handle.net/10129/5186d52d24f7-a100-4cda-b5a1-253954267433
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2014-03-26 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | The Grammar Teaching Conundrum—A Refl ective Essay | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | eng | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | grammar | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | foreign language | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | emergentist | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | explicit grammar | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | lexical approach | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
著者 |
Forsythe, Edward
× Forsythe, Edward
|
|||||||
著者別名 | ||||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||||
識別子 | 18551 | |||||||
姓名 | フォーサイス, エドワード | |||||||
著者所属 | ||||||||
値 | Faculty of Humanities, Hirosaki University(part-time) | |||||||
著者所属 | ||||||||
値 | 弘前大学人文学部 (非常勤) | |||||||
抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||
内容記述 | The debate over how to best teach grammar in a foreign language has raged for decades between two main camps: emergentists and those who teach grammar explicitly. My experience has shown that the best way to teach foreign language grammar lies somewhere in the middle. This paper reviews the viewpoints and methods of both sides in this argument and presents suggestions for teaching grammar based upon my personal experiences as both a foreign language learner and a language instructor. My personal experiences and conclusions are supported by research in the fi eld of second language acquisition provided herein. | |||||||
引用 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 21世紀教育フォーラム, 9, 2014, p.53-59 | |||||||
書誌情報 |
21世紀教育フォーラム 巻 9, p. 53-59, 発行日 2014-03-31 |
|||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA12137267 | |||||||
著者版フラグ | ||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||
日本十進分類法 | ||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||
主題 | 375.82 | |||||||
その他のタイトル | ||||||||
その他のタイトル | 文法を教えるという難題から私が学んだこと | |||||||
タイトル(ヨミ) | ||||||||
その他のタイトル | ブンポウ オ オシエル トイウ ナンダイ カラ ワタシ ガ マナンダ コト | |||||||
NIIサブジェクト | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 教育・教育学 | |||||||
出版者 | ||||||||
出版者 | 弘前大学21世紀教育センター | |||||||
資源タイプ | ||||||||
値 | Article |