ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 71 21世紀教育センター
  2. 71b 21世紀教育フォーラム = 21 seiki kyouiku forum
  3. 9号

The Grammar Teaching Conundrum—A Refl ective Essay

http://hdl.handle.net/10129/5186
http://hdl.handle.net/10129/5186
d52d24f7-a100-4cda-b5a1-253954267433
名前 / ファイル ライセンス アクション
21SeikiForum_9_53.pdf 21SeikiForum_9_53.pdf (580.0 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2014-03-26
タイトル
タイトル The Grammar Teaching Conundrum—A Refl ective Essay
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 grammar
キーワード
主題Scheme Other
主題 foreign language
キーワード
主題Scheme Other
主題 emergentist
キーワード
主題Scheme Other
主題 explicit grammar
キーワード
主題Scheme Other
主題 lexical approach
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 Forsythe, Edward

× Forsythe, Edward

Forsythe, Edward

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 18551
姓名 フォーサイス, エドワード
著者所属
値 Faculty of Humanities, Hirosaki University(part-time)
著者所属
値 弘前大学人文学部 (非常勤)
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The debate over how to best teach grammar in a foreign language has raged for decades between two main camps: emergentists and those who teach grammar explicitly. My experience has shown that the best way to teach foreign language grammar lies somewhere in the middle. This paper reviews the viewpoints and methods of both sides in this argument and presents suggestions for teaching grammar based upon my personal experiences as both a foreign language learner and a language instructor. My personal experiences and conclusions are supported by research in the fi eld of second language acquisition provided herein.
引用
内容記述タイプ Other
内容記述 21世紀教育フォーラム, 9, 2014, p.53-59
書誌情報 21世紀教育フォーラム

巻 9, p. 53-59, 発行日 2014-03-31
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12137267
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 375.82
その他のタイトル
その他のタイトル 文法を教えるという難題から私が学んだこと
タイトル(ヨミ)
その他のタイトル ブンポウ オ オシエル トイウ ナンダイ カラ ワタシ ガ マナンダ コト
NIIサブジェクト
主題Scheme Other
主題 教育・教育学
出版者
出版者 弘前大学21世紀教育センター
資源タイプ
値 Article
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 09:57:34.226999
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3