ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 78 教養教育開発実践センター
  2. 78a 弘前大学教養教育開発実践ジャーナル (Online ISSN: 2432-7425, Print ISSN: 2432-7417)
  3. 2号

Understanding Students’ Psychological Needs in an English Learning Context

http://hdl.handle.net/10129/00006339
http://hdl.handle.net/10129/00006339
1754bfbb-0363-445e-9c8f-b88d44c4dac0
名前 / ファイル ライセンス アクション
kyoyokyoiku_2_1.pdf kyoyokyoiku_2_1.pdf (291.0 kB)
Item type D_紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-06-05
タイトル
タイトル Understanding Students’ Psychological Needs in an English Learning Context
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 SDT
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 basic psychological needs
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 self-access learning
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 EFL
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 バードセール, ブライアン

× バードセール, ブライアン

バードセール, ブライアン

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 18546
識別子Scheme 研究者総覧
識別子URI http://hue2.jm.hirosaki-u.ac.jp/html/100000531_ja.html
識別子 100000531
姓名 BIRDSEL, Brian J.
著者所属
弘前大学 教育推進機構 教養教育開発実践センター
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The objective of this study was to develop and test a self-report questionnaire that looked at the satisfaction and frustration of the four basic psychological needs as outlined in self-determination theory (i.e., autonomy, competence, relatedness, and novelty) within an English as a foreign language-learning context. This study then explored the relationship between these four needs and students’ overall positive well-being with the language learning experience. This was measured by self-report items that inquired about one’s past active engagement and satisfaction with learning the language and one’s use of a self-access learning center at a university in northern Japan. University students’ (N = 271) responses indicate that satisfaction of these basic needs has a significant and strong positive relationship to students’ overall well-being with the language learning experience. The findings in this paper highlight the importance of satisfying these needs and possible ways to accomplish this within a classroom setting are also discussed
書誌情報 弘前大学教養教育開発実践ジャーナル

巻 2, p. 1-14, 発行日 2018-03-31
出版者
出版者 弘前大学 教育推進機構 教養教育開発実践センター
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2432-7417
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12787364
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 377
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 11:12:49.654432
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3