ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 20 教育学部・教育学研究科
  2. 20b-01 弘前大学教育学部紀要
  3. 123号

Interactive Patterning of L2 Willingness to Communicate and Foreign Language Anxiety : The Three Time Scales to Examine Emotional Development

http://hdl.handle.net/10129/00007012
http://hdl.handle.net/10129/00007012
28313ec8-8f76-4d36-aa65-8a981701e213
名前 / ファイル ライセンス アクション
BFEduHirosaki_123_149.pdf BFEduHirosaki_123_149 (382.1 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-04-02
タイトル
タイトル Interactive Patterning of L2 Willingness to Communicate and Foreign Language Anxiety : The Three Time Scales to Examine Emotional Development
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 second language willingness to communicate (L2WTC)
キーワード
主題Scheme Other
主題 foreign language anxiety (FLA)
キーワード
主題Scheme Other
主題 dynamic systems (DS) theory
キーワード
主題Scheme Other
主題 three time scales
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 Noro, Tokuji

× Noro, Tokuji

Noro, Tokuji

Search repository
著者(ヨミ)
識別子Scheme WEKO
識別子 6522
姓名 ノロ, トクジ
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 6523
姓名 野呂, 徳治
著者所属
値 Department of English, Faculty of Education, Hirosaki University
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 With a view to instrumenting the procedures of reaching for a comprehensive understanding of emotional development in L2 learning and use, the present study discusses the relevance and validity of Lewis’s (2000) three time scales model specifically in explicating the nature and mechanisms of the L2WTC–FLA interaction. Referencing the microgenetic research design devised by Fogel (2008) in a DS approach, it illustrates how emotional development is characterized by the three time scales model, followed by the discussion of the L2WTC–FLA interactive luctuations and patterning at each of the three time scales of microdevelopment, sodevelopment,and macrodevelopment with qualitative analysis of interview data obtained from seven Japanese EFL learners who have nine to ten months of study abroad experience. It was revealed that the three time scales model not only provides relevant and valid scales to investigate the L2WTC–FLA interaction in L2 learning and use in the temporal perspective but also is a very useful tool to explain its interactive fluctuations and overall L2-related emotional development. As implications for future research, the construct of psychological resilience, known as the bility to withstand difficulties and bounce back, was suggested as another issue to be ddressed and examined for its involvement in L2 learning and use based on the three time scales model.
書誌情報 弘前大学教育学部紀要

巻 123, p. 149-157, 発行日 2020-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0439-1713
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00211590
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
その他のタイトル
その他のタイトル WTC と外国語学習不安の相互作用によるパターン形成 -3つの時間尺度による情意発達の解明 -
出版者
出版者 弘前大学教育学部
資源タイプ
値 Article
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 11:25:01.342004
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3