WEKO3
アイテム
Autonomous Learning versus Guided Learning in Japanese SALCs: A Preliminary Survey
http://hdl.handle.net/10129/00007103
http://hdl.handle.net/10129/000071036f5f6f00-0bda-4e5c-93c9-da045b5ec6eb
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2020-06-08 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | Autonomous Learning versus Guided Learning in Japanese SALCs: A Preliminary Survey | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | eng | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | self-access | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | guided learning | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | autonomous learning | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | SALC | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
著者 |
ソロモン, ジョシュア リー
× ソロモン, ジョシュア リー
|
|||||||||||||
著者(ヨミ) | ||||||||||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||||||||||
識別子 | 18978 | |||||||||||||
識別子Scheme | 研究者総覧 | |||||||||||||
識別子URI | http://hue2.jm.hirosaki-u.ac.jp/html/200000644_ja.html | |||||||||||||
識別子 | 200000644 | |||||||||||||
姓名 | ソロモン, ジョシュア リー | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
姓名 | Solomon, Joshua Lee | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
姓名 | ソロモン, ジョシュア リー | |||||||||||||
言語 | ja-Kana | |||||||||||||
識別子Scheme | ISNI | |||||||||||||
識別子URI | http://www.isni.org/isni/ | |||||||||||||
著者別名 | ||||||||||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||||||||||
識別子 | 18978 | |||||||||||||
識別子Scheme | 研究者総覧 | |||||||||||||
識別子URI | http://hue2.jm.hirosaki-u.ac.jp/html/200000644_ja.html | |||||||||||||
識別子 | 200000644 | |||||||||||||
姓名 | ソロモン, ジョシュア リー | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
姓名 | Solomon, Joshua Lee | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
姓名 | ソロモン, ジョシュア リー | |||||||||||||
言語 | ja-Kana | |||||||||||||
姓 | ソロモン | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
姓 | Solomon | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
姓 | ソロモン | |||||||||||||
言語 | ja-Kana | |||||||||||||
名 | ジョシュア リー | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
名 | Joshua Lee | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
名 | ジョシュア リー | |||||||||||||
言語 | ja-Kana | |||||||||||||
識別子Scheme | ISNI | |||||||||||||
識別子URI | http://www.isni.org/isni/ | |||||||||||||
著者所属 | ||||||||||||||
値 | 弘前大学 教育推進機構 教養教育開発実践センター | |||||||||||||
抄録 | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||
内容記述 | This working paper begins by presenting an overview of trends in Self-Access Learning Center (SALC) research, demonstrating the prevailing pedagogical ideal to be one of “autonomous learning.” It then goes on to provide the results of a Japan-based SALC survey in order to shed light into the realities of SALC management and the implementation, to varying degrees, of what the author calls “guided learning” in those spaces. While respondents tended to emphasize autonomous learning ideals, the data reflects a gradated application of guided learning techniques and resources, suggesting that the latter deserves more serious attention in the literature. | |||||||||||||
書誌情報 |
弘前大学教養教育開発実践ジャーナル 巻 3, p. 1-9, 発行日 2019-03-29 |
|||||||||||||
ISSN | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 2432-7417 | |||||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
収録物識別子 | AA12787364 | |||||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||
その他のタイトル | ||||||||||||||
その他のタイトル | 日本のSALC における「自律的学習」対「補助的学習」- 予備調査の結果 - | |||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | 弘前大学 教育推進機構 教養教育開発実践センター | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
値 | Article |