ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 78 教養教育開発実践センター
  2. 78a 弘前大学教養教育開発実践ジャーナル (Online ISSN: 2432-7425, Print ISSN: 2432-7417)
  3. 3号

Autonomous Learning versus Guided Learning in Japanese SALCs: A Preliminary Survey

http://hdl.handle.net/10129/00007103
http://hdl.handle.net/10129/00007103
6f5f6f00-0bda-4e5c-93c9-da045b5ec6eb
名前 / ファイル ライセンス アクション
kyoyokyoiku_3_1.pdf kyoyokyoiku_3_1 (298.0 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-06-08
タイトル
タイトル Autonomous Learning versus Guided Learning in Japanese SALCs: A Preliminary Survey
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 self-access
キーワード
主題Scheme Other
主題 guided learning
キーワード
主題Scheme Other
主題 autonomous learning
キーワード
主題Scheme Other
主題 SALC
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 ソロモン, ジョシュア リー

× ソロモン, ジョシュア リー

ja ソロモン, ジョシュア リー

en Solomon, Joshua Lee

ja-Kana ソロモン, ジョシュア リー


Search repository
著者(ヨミ)
識別子Scheme WEKO
識別子 18978
識別子Scheme 研究者総覧
識別子URI http://hue2.jm.hirosaki-u.ac.jp/html/200000644_ja.html
識別子 200000644
姓名 ソロモン, ジョシュア リー
言語 ja
姓名 Solomon, Joshua Lee
言語 en
姓名 ソロモン, ジョシュア リー
言語 ja-Kana
識別子Scheme ISNI
識別子URI http://www.isni.org/isni/
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 18978
識別子Scheme 研究者総覧
識別子URI http://hue2.jm.hirosaki-u.ac.jp/html/200000644_ja.html
識別子 200000644
姓名 ソロモン, ジョシュア リー
言語 ja
姓名 Solomon, Joshua Lee
言語 en
姓名 ソロモン, ジョシュア リー
言語 ja-Kana
姓 ソロモン
言語 ja
姓 Solomon
言語 en
姓 ソロモン
言語 ja-Kana
名 ジョシュア リー
言語 ja
名 Joshua Lee
言語 en
名 ジョシュア リー
言語 ja-Kana
識別子Scheme ISNI
識別子URI http://www.isni.org/isni/
著者所属
値 弘前大学 教育推進機構 教養教育開発実践センター
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This working paper begins by presenting an overview of trends in Self-Access Learning Center (SALC) research, demonstrating the prevailing pedagogical ideal to be one of “autonomous learning.” It then goes on to provide the results of a Japan-based SALC survey in order to shed light into the realities of SALC management and the implementation, to varying degrees, of what the author calls “guided learning” in those spaces. While respondents tended to emphasize autonomous learning ideals, the data reflects a gradated application of guided learning techniques and resources, suggesting that the latter deserves more serious attention in the literature.
書誌情報 弘前大学教養教育開発実践ジャーナル

巻 3, p. 1-9, 発行日 2019-03-29
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2432-7417
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12787364
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
その他のタイトル
その他のタイトル 日本のSALC における「自律的学習」対「補助的学習」- 予備調査の結果 -
出版者
出版者 弘前大学 教育推進機構 教養教育開発実践センター
資源タイプ
値 Article
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 11:11:58.517824
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3