Item type |
紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) |
公開日 |
2020-06-10 |
タイトル |
|
|
タイトル |
Motivation and Learning Effects in University English Education |
言語 |
|
|
言語 |
eng |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
motivation and learning |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
instrumental motivation |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
internal motivation |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
著者 |
Bellando, John Nicholas
ソロモン, ジョシュア リー
Nakamura, Hiroaki
|
著者(ヨミ) |
|
|
|
識別子Scheme |
WEKO |
|
|
識別子 |
9235 |
|
|
姓名 |
ベランド, ジョン ニコラス |
著者(ヨミ) |
|
|
|
識別子Scheme |
WEKO |
|
|
識別子 |
18978 |
|
|
識別子Scheme |
研究者総覧 |
|
|
識別子URI |
http://hue2.jm.hirosaki-u.ac.jp/html/200000644_ja.html |
|
|
識別子 |
200000644 |
|
|
姓名 |
ソロモン, ジョシュア リー |
|
|
言語 |
ja |
|
|
姓名 |
Solomon, Joshua Lee |
|
|
言語 |
en |
|
|
姓名 |
ソロモン, ジョシュア リー |
|
|
言語 |
ja-Kana |
|
|
|
識別子Scheme |
ISNI |
|
|
|
識別子URI |
http://www.isni.org/isni/ |
著者(ヨミ) |
|
|
|
識別子Scheme |
WEKO |
|
|
識別子 |
20730 |
|
|
姓名 |
ナカムラ, ヒロアキ |
著者別名 |
|
|
|
識別子Scheme |
WEKO |
|
|
識別子 |
9235 |
|
|
姓名 |
ベランド, ジョン ニコラス |
著者別名 |
|
|
|
識別子Scheme |
WEKO |
|
|
識別子 |
18978 |
|
|
識別子Scheme |
研究者総覧 |
|
|
識別子URI |
http://hue2.jm.hirosaki-u.ac.jp/html/200000644_ja.html |
|
|
識別子 |
200000644 |
|
|
姓名 |
ソロモン, ジョシュア リー |
|
|
言語 |
ja |
|
|
姓名 |
Solomon, Joshua Lee |
|
|
言語 |
en |
|
|
姓名 |
ソロモン, ジョシュア リー |
|
|
言語 |
ja-Kana |
|
|
姓 |
ソロモン |
|
|
言語 |
ja |
|
|
姓 |
Solomon |
|
|
言語 |
en |
|
|
姓 |
ソロモン |
|
|
言語 |
ja-Kana |
|
|
名 |
ジョシュア リー |
|
|
言語 |
ja |
|
|
名 |
Joshua Lee |
|
|
言語 |
en |
|
|
名 |
ジョシュア リー |
|
|
言語 |
ja-Kana |
|
|
|
識別子Scheme |
ISNI |
|
|
|
識別子URI |
http://www.isni.org/isni/ |
著者別名 |
|
|
|
識別子Scheme |
WEKO |
|
|
識別子 |
20729 |
|
|
姓名 |
中村, 裕昭 |
著者所属 |
|
|
|
弘前大学 教育推進機構 教養教育開発実践センター |
抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Abstract |
|
内容記述 |
This preliminary research explores the connection between student motivation and learning reflected in standardized test scores for the purpose of developing new teaching techniques. The researchers conducted a survey of firstyear university students in which they answered questions indicating their degree of motivation towards English language learning. Survey results were cross referenced with two sets of participants’ standardized test scores: one taken before the start of the semester, and one from the end of the first semester. While the researchers expected to find a positive correlation between motivation and improvement, the data collected did not reveal a positive relationship. However, analysis of the data did yield some useful insights, and implications for future study are discussed in the paper’s conclusion. |
書誌情報 |
弘前大学教養教育開発実践ジャーナル
巻 4,
p. 85-94,
発行日 2020-03-31
|
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
2432-7417 |
書誌レコードID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA12787364 |
著者版フラグ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
その他のタイトル |
|
|
その他のタイトル |
大学英語教育におけるモチベーションと学習効果 |
出版者 |
|
|
出版者 |
弘前大学 教育推進機構 教養教育開発実践センター |
資源タイプ |
|
|
値 |
Article |