ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 20 教育学部・教育学研究科
  2. 20b-01 弘前大学教育学部紀要
  3. 125号

幼児教育における音楽活動の現象学的展望 ―幼児の創造性に対する保育者の視座としての理念の構築―

http://hdl.handle.net/10129/00007332
http://hdl.handle.net/10129/00007332
db5ed28b-55a4-4508-9884-4f5aaa30fd89
名前 / ファイル ライセンス アクション
BFEduHirosaki_125_77.pdf BFEduHirosaki_125_77 (682.1 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-04-05
タイトル
タイトル 幼児教育における音楽活動の現象学的展望 ―幼児の創造性に対する保育者の視座としての理念の構築―
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 幼児教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 音楽教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 自由保育と一斉保育
キーワード
主題Scheme Other
主題 哲学
キーワード
主題Scheme Other
主題 創造性
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 清水, 稔

× 清水, 稔

清水, 稔

Search repository
著者(ヨミ)
識別子Scheme WEKO
識別子 19564
姓名 シミズ, ミノル
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 19565
姓名 Shimizu, Minoru
著者所属
値 弘前大学教育学部音楽教育講座
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In this paper, how nursery teachers and researchers should regard music education in early childhood education, whichis often regarded as a binary opposition between free-childcare and simultaneous-mass-childcare, is considered from aphilosophical perspective. In accordance with the phenomenological perspectives of philosophers, including Jacques Lacanand Maurice Merleau-Ponty, the freedom and institutionalization of infants and pre-school children engaged in creative actsand their possibilities for the future are examined. The results revealed that infants’ freedom of choice, including the notionof deviating from the premise of existing values, should be guaranteed. Furthermore, while discovering motivation, it isimperative to explore the creation of enhancements while supporting learning. The findings suggest that it is vital for childcare workers to have a flexible and improvised attitude.
書誌情報 弘前大学教育学部紀要

巻 125, p. 77-87, 発行日 2021-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0439-1713
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00211590
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
その他のタイトル
その他のタイトル A phenomenological perspective of music activities in early childhood education: Building a philosophy as a foundation for childcare workers
出版者
出版者 弘前大学教育学部
資源タイプ
値 Article
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 10:30:43.334987
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3