WEKO3
アイテム
An Introductory Comparative Study of Themes of Place and Nature in British and Japanese Colonial Literature
http://hdl.handle.net/10129/00007489
http://hdl.handle.net/10129/00007489c1ef7f51-ae63-4ec8-9f25-0db6015fa431
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
|
| Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2021-06-28 | |||||||||||||
| タイトル | ||||||||||||||
| タイトル | An Introductory Comparative Study of Themes of Place and Nature in British and Japanese Colonial Literature | |||||||||||||
| 言語 | ||||||||||||||
| 言語 | eng | |||||||||||||
| キーワード | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | British colonial literature | |||||||||||||
| キーワード | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | Japanese colonial literature | |||||||||||||
| キーワード | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | Manchuria | |||||||||||||
| キーワード | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | Manchukuo | |||||||||||||
| キーワード | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | place | |||||||||||||
| キーワード | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | nature | |||||||||||||
| 資源タイプ | ||||||||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
| 資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
| 著者 |
ソロモン, ジョシュア リー
× ソロモン, ジョシュア リー
|
|||||||||||||
| 著者別名 | ||||||||||||||
| 識別子Scheme | WEKO | |||||||||||||
| 識別子 | 18978 | |||||||||||||
| 識別子Scheme | 研究者総覧 | |||||||||||||
| 識別子URI | http://hue2.jm.hirosaki-u.ac.jp/html/200000644_ja.html | |||||||||||||
| 識別子 | 200000644 | |||||||||||||
| 姓名 | ソロモン, ジョシュア リー | |||||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||||||
| 姓名 | Solomon, Joshua Lee | |||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||
| 姓名 | ソロモン, ジョシュア リー | |||||||||||||
| 言語 | ja-Kana | |||||||||||||
| 姓 | ソロモン | |||||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||||||
| 姓 | Solomon | |||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||
| 姓 | ソロモン | |||||||||||||
| 言語 | ja-Kana | |||||||||||||
| 名 | ジョシュア リー | |||||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||||||
| 名 | Joshua Lee | |||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||
| 名 | ジョシュア リー | |||||||||||||
| 言語 | ja-Kana | |||||||||||||
| 識別子Scheme | ISNI | |||||||||||||
| 識別子URI | http://www.isni.org/isni/ | |||||||||||||
| 著者所属 | ||||||||||||||
| 値 | Center for Liberal Arts Development and Practices, Institute for Promotion of Higher Education, Hirosaki University | |||||||||||||
| 抄録 | ||||||||||||||
| 内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||
| 内容記述 | This working paper introduces into comparison some broad literary themes which characterize British and Japaneseimperial/colonial writing, providing material and perspective applicable to a contemporary liberal arts educationin Japan. The study was undertaken in preparation for a continuing study of place and furusato (home/origins)in Japanese-language literature, particularly in the context of the Japanese occupation of Manchuria (and, later,Manchukuo). This paper provides context for that project through a comparative survey with an eye toward thethemes of colon-becoming-nature and depictions of colonial lands as “no-place place” identified in my previousresearch. I conclude that differences in time period, time scale, language, and diversity of geographic locationshamper direct comparison, while I did discover some small overlap in the theme of literarily portraying place asan object of empire. | |||||||||||||
| 書誌情報 |
弘前大学教養教育開発実践ジャーナル 巻 5, p. 57-65, 発行日 2021-03-31 |
|||||||||||||
| ISSN | ||||||||||||||
| 収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||
| 収録物識別子 | 2432-7417 | |||||||||||||
| 書誌レコードID | ||||||||||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
| 収録物識別子 | AA12787364 | |||||||||||||
| 出版タイプ | ||||||||||||||
| 出版タイプ | VoR | |||||||||||||
| 出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||
| その他のタイトル | ||||||||||||||
| その他のタイトル | イギリスと日本の植民地文学における「自然界」と「場」をめぐる比較文化的な研究の初歩 | |||||||||||||
| 出版者 | ||||||||||||||
| 出版者 | 弘前大学 教育推進機構 教養教育開発実践センター | |||||||||||||
| 資源タイプ | ||||||||||||||
| 値 | Article | |||||||||||||