WEKO3
アイテム
教養教育スポーツ実技授業における効果 ―運動行動変容ステージと運動有能感からの検討―
http://hdl.handle.net/10129/00007948
http://hdl.handle.net/10129/00007948f1536ead-3696-4692-8186-65fe57e3b21c
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
kyoyokyoiku_6_1 (418.1 kB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2022-08-01 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 教養教育スポーツ実技授業における効果 ―運動行動変容ステージと運動有能感からの検討― | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 運動有能感 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 大学体育 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 運動継続 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 運動行動変容ステージ | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
益川, 満治
× 益川, 満治× 渡邉, 陵由× 木村, 郷 |
|||||
著者(ヨミ) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 19990 | |||||
姓名 | マスカワ, ミツハル | |||||
著者(ヨミ) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 21118 | |||||
姓名 | ワタナベ, タカユキ | |||||
著者(ヨミ) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 21855 | |||||
姓名 | キムラ, ゴウ | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 19992 | |||||
姓名 | Masukawa, Mitsuharu | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 21120 | |||||
姓名 | Watanabe, Takayuki | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 21856 | |||||
姓名 | Kimura, Go | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 弘前大学教育学部 | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 八戸学院大学 | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 弘前大学教職大学院 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Physical competence before and after-class was compared in the exercise-exercised group and the exercise-nonexercised group. We investigated the physical competence and compared the two groups, the exercise-exercised group and the exercise-non-exercised group. As a result, the perceived of physical competence scores and feeling of control of the physical competence scales significantly increased after-class. In addition, in the non-exercise group from the perspective of the exercise habits, feeling of control significantly increased after-class. Also in the exercise continuation group, perceived of physical competence significantly increased after-class. This also suggests that increasing physical competence through exercise/sports practical skills in liberal arts education classes has an impact on intrinsic motivation and continuation of exercise. This study is a vital for future research. | |||||
書誌情報 |
弘前大学教養教育開発実践ジャーナル 巻 6, p. 1-8, 発行日 2022-03-31 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 2432-7417 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12787364 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Effects in Liberal Arts Education Sports Practical Lessons: Examination from Stage of Change for Exercise Behavior and Physical Competence | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 弘前大学 教育推進機構 教養教育開発実践センター | |||||
資源タイプ | ||||||
値 | Article |