ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 78 教養教育開発実践センター
  2. 78a 弘前大学教養教育開発実践ジャーナル (Online ISSN: 2432-7425, Print ISSN: 2432-7417)
  3. 6号

教養教育英語科目における英語多読図書の読書による効果

http://hdl.handle.net/10129/00007951
http://hdl.handle.net/10129/00007951
1f0f33af-8cc3-45c6-9f83-0916341f3aca
名前 / ファイル ライセンス アクション
kyoyokyoiku_6_27.pdf kyoyokyoiku_6_27 (463.5 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2022-08-02
タイトル
タイトル 教養教育英語科目における英語多読図書の読書による効果
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 Extensive Reading
キーワード
主題Scheme Other
主題 Graded Readers
キーワード
主題Scheme Other
主題 自己調整学習
キーワード
主題Scheme Other
主題 大学附属図書館
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 立田, 夏子

× 立田, 夏子

立田, 夏子

Search repository
著者(ヨミ)
識別子Scheme WEKO
識別子 20724
姓名 タツタ, ナツコ
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 18981
姓名 Tatsuta, Natsuko
著者所属
値 弘前大学教育推進機構教養教育開発実践センター
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this study is to examine the effects of reading Graded Readers, which are books used for Extensive Reading, on students' self-regulated learning with the aim of developing their autonomous English learning. In cooperation with Hirosaki University Library, a yearlong activity that involved students using Graded Readers for both in-class and out-of-class reading tasks was implemented into 6 English classes based on Tatsuta's (2018) four stages of self-regulated learning. In total, 168 students participated in this activity from 2018 to 2019. They came from intermediate level Reading and Writing Liberal Arts English courses at Hirosaki University. Results from reflection questionnaires conducted at the end of each semester showed the following: students were motivated to engage in the activity, their motivation to learn English increased by participating in this activity at the end of the first semester, their self-regulated learning connected to this activity continued to the end of the second semester, and students felt this activity was effective for developing their autonomous English learning.
書誌情報 弘前大学教養教育開発実践ジャーナル

巻 6, p. 27-37, 発行日 2022-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2432-7417
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12787364
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
その他のタイトル
その他のタイトル The Effects of Reading Graded Readers in the Liberal Arts English Courses
資源タイプ
値 Article
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 09:56:39.784684
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3